Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädlängd. Hur långt är långt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1098599" data-attributes="member: 122562"><p>Vill helst inte bara priotera en egenskap. Körde min Nitro Mountain 160 idag i bra off pist (i Myrkdalen). 4 rundor i back countryn med ca 60 sväng först i helt öppen terräng och sedan ca 200m fallhöjd med pillows i gles skog. Snödjup ca 3 m. Igår samma men med Jones Flagship 164. Nitron har antydan till swallowtail så väldigt lätt att slänga runt i skogen medans den var ok även i öppet eftersom djupet inget problem. Skulle det varit knädjupt skulle jag behövt ytan på Jones. </p><p></p><p>Pisterna är så carvingoptimala så Jones hade varit bättre för stor carving på väg till offpisten men valde skogsoptimering. Så många prametrar blir det och bra att ha några brädor att välja på. Men jag väljer hellre längre och smalare än kort o brett. Fungerar bättre i fler förhållanden för mig. Drifta ner för en brant pist på väg hem på em med en 27cm bred inget skoj och med bra set back blir en 160-164 hur kvick som helst i skogen o raviner trots rejäl powdernos och yta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1098599, member: 122562"] Vill helst inte bara priotera en egenskap. Körde min Nitro Mountain 160 idag i bra off pist (i Myrkdalen). 4 rundor i back countryn med ca 60 sväng först i helt öppen terräng och sedan ca 200m fallhöjd med pillows i gles skog. Snödjup ca 3 m. Igår samma men med Jones Flagship 164. Nitron har antydan till swallowtail så väldigt lätt att slänga runt i skogen medans den var ok även i öppet eftersom djupet inget problem. Skulle det varit knädjupt skulle jag behövt ytan på Jones. Pisterna är så carvingoptimala så Jones hade varit bättre för stor carving på väg till offpisten men valde skogsoptimering. Så många prametrar blir det och bra att ha några brädor att välja på. Men jag väljer hellre längre och smalare än kort o brett. Fungerar bättre i fler förhållanden för mig. Drifta ner för en brant pist på väg hem på em med en 27cm bred inget skoj och med bra set back blir en 160-164 hur kvick som helst i skogen o raviner trots rejäl powdernos och yta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädlängd. Hur långt är långt?
Tillbaka
Topp