Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädor 08/09
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ingoo" data-source="post: 449689" data-attributes="member: 66349"><p>En sak jag undrat är varför vissa märken som tex K2 erbjuder sina modeller både med och utan reverse camber/rocker... som WWW</p><p></p><p>hmmm... om rocker nu är så bra o revolutionerande som der verkar varför ska man då välja en vanlig camber före en reverse?!? blir inte det lite dubbel marknadsföring?!?</p><p>eller är det så att vissa inte vill vänja sig vid något nytt eller rent av inte gillar camber?!</p><p></p><p>ett annat svar som jag hört ska vara att rocker ska vara väldigt sketchy i höga farter och på stora hopp osv.... men det verkar också konstigt med tanke hur Danny Kass rippar pipen med sin banana version... och va ska man med den lilla extra stabiliteten, som en vanlig camber ger, i en railbräda som WWW till???</p><p></p><p>hmmm skumt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ingoo, post: 449689, member: 66349"] En sak jag undrat är varför vissa märken som tex K2 erbjuder sina modeller både med och utan reverse camber/rocker... som WWW hmmm... om rocker nu är så bra o revolutionerande som der verkar varför ska man då välja en vanlig camber före en reverse?!? blir inte det lite dubbel marknadsföring?!? eller är det så att vissa inte vill vänja sig vid något nytt eller rent av inte gillar camber?! ett annat svar som jag hört ska vara att rocker ska vara väldigt sketchy i höga farter och på stora hopp osv.... men det verkar också konstigt med tanke hur Danny Kass rippar pipen med sin banana version... och va ska man med den lilla extra stabiliteten, som en vanlig camber ger, i en railbräda som WWW till??? hmmm skumt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädor 08/09
Tillbaka
Topp