Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sebmacahan" data-source="post: 1310643" data-attributes="member: 189640"><p>Ja, den kallas väl bara force numer. Forward lean är grymt vettigt om man behöver det, vilket man gör när det är isigt och jävligt. På just ultra tycker jag inte det spelar så stor roll på för hela bindningen är så mjuk och följsam. Den och falcor får brädan att kännas mjukare än vad den är. En styv bindning enligt min erfarenhet gör inte det. På min flagship som är 156w (264mm midja men storlek 41.5-ish/US8.5 på boots) så är ultran för vek för att få det tryck jag vill ha på kant. Force är däremot inte det och man kan pusha ganska hårt utan någon större begränsning. Igår körde jag just den kombon med force och flagship och inser att jag vant mig vid att köra ultra så mycket att jag inte tycker den är för vek längre och att jag tycker baseplaten på force är för stum och i sin tur gör att brädan känns lite.. död. Hade hårda union atlas förra säsongen men dom är så hårda att större stötar gjorde att mina knän sa upp sig från jobbet. Med det sagt så har jag haft eller har unions modeller: force classic gånger flera, nya force, atlas, strata, nya falcor och ultra. och oavsett bindningmodell så förstår jag inte hur man kunnat åka bräda utan de straps som sitter på falcor, union ultra chrome, atlas FC, atlas pro. För dom är verkligen amazeballs bra jämfört med alla andra versioner jag kört. Så det med dämpningen som dom har i just falcor... holy crap så bekvämt det är och responsivt och mjukt och.. you get the point.</p><p></p><p>Jag tycker inte man ska stirra på priset. För då står man där med en bindning man kanske egentligen inte ville ha. I mitt fall strata.</p><p></p><p>Dum men relevant fråga. Vad kör du för boots som du tänkt para med force/horizon?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebmacahan, post: 1310643, member: 189640"] Ja, den kallas väl bara force numer. Forward lean är grymt vettigt om man behöver det, vilket man gör när det är isigt och jävligt. På just ultra tycker jag inte det spelar så stor roll på för hela bindningen är så mjuk och följsam. Den och falcor får brädan att kännas mjukare än vad den är. En styv bindning enligt min erfarenhet gör inte det. På min flagship som är 156w (264mm midja men storlek 41.5-ish/US8.5 på boots) så är ultran för vek för att få det tryck jag vill ha på kant. Force är däremot inte det och man kan pusha ganska hårt utan någon större begränsning. Igår körde jag just den kombon med force och flagship och inser att jag vant mig vid att köra ultra så mycket att jag inte tycker den är för vek längre och att jag tycker baseplaten på force är för stum och i sin tur gör att brädan känns lite.. död. Hade hårda union atlas förra säsongen men dom är så hårda att större stötar gjorde att mina knän sa upp sig från jobbet. Med det sagt så har jag haft eller har unions modeller: force classic gånger flera, nya force, atlas, strata, nya falcor och ultra. och oavsett bindningmodell så förstår jag inte hur man kunnat åka bräda utan de straps som sitter på falcor, union ultra chrome, atlas FC, atlas pro. För dom är verkligen amazeballs bra jämfört med alla andra versioner jag kört. Så det med dämpningen som dom har i just falcor... holy crap så bekvämt det är och responsivt och mjukt och.. you get the point. Jag tycker inte man ska stirra på priset. För då står man där med en bindning man kanske egentligen inte ville ha. I mitt fall strata. Dum men relevant fråga. Vad kör du för boots som du tänkt para med force/horizon? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädval
Tillbaka
Topp