Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädvård vaxning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Max_Faktor" data-source="post: 1024553" data-attributes="member: 115383"><p>Allmänt tycker jag att det är bättre att ha en glidvalla som är kallare än faktisk temperatur än tvärtom. Fast sen beror det på typ av snö också. Konstsnö/ gammalsnö/ nysnö etc. </p><p>Ett vax för kall temperatur är hårdare än ett för varmare temp. och sitter kvar längre. I alla fall tycker jag att jag får valla mer sällan om jag haft en hård valla.</p><p></p><p>Hänger inte riktigt med på dina gramangivelser. Köp alpin bulkvax av något märke, jag gjorde missen att ta en gammal längdåkarvalla och den färgade belaget. Köp flera olika du behöver en varm valla för sommarförvaring och ett par för vinterbruk. </p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Max_Faktor, post: 1024553, member: 115383"] Allmänt tycker jag att det är bättre att ha en glidvalla som är kallare än faktisk temperatur än tvärtom. Fast sen beror det på typ av snö också. Konstsnö/ gammalsnö/ nysnö etc. Ett vax för kall temperatur är hårdare än ett för varmare temp. och sitter kvar längre. I alla fall tycker jag att jag får valla mer sällan om jag haft en hård valla. Hänger inte riktigt med på dina gramangivelser. Köp alpin bulkvax av något märke, jag gjorde missen att ta en gammal längdåkarvalla och den färgade belaget. Köp flera olika du behöver en varm valla för sommarförvaring och ett par för vinterbruk. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädvård vaxning
Tillbaka
Topp