Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Brantåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 13184" data-attributes="member: 12483"><p>Bäste Axner!</p><p></p><p>Jag förstår dina bryderier och funderingar, jag har själv varit där, tro mig. </p><p></p><p>Nåväl. Vägen till full brantåkarstatus går vindlande genom eld, vatten, crevasser, colouirer, barer, bartenders, kvinnors hjärtan och mäns kamraderi. Prövningar är svåra, och kan omöjligt förutsägas. Kriterierna för upphöjning till fullvärdigt brantåkare ändras dessutom kontinuerligt, vilket gör jakten på den åtråvärda titeln än vanskligare.</p><p></p><p>Mitt råd till dig unge man är, att håll ögon och öron öppna, kanterna slipade och sätt dig för att dominera den del av berget där du just då befinner dig. Mor sa till dig som barn "akta dig för elden", jag skulle försöka förtränga det, då just eld förefaller vara ett mycket centralt element i den sanne brantåkaren arsenal. Kom nu ihåg all det här och måhända får du bli prospect!</p><p></p><p>Själv är jag i hög grad oberoende, men anser ändå att jag går från brant till brantare. Det är vägen som är resan värd, och Ace reser fortfarande så det knakar!</p><p></p><p>I oktober hade vi ett meiningsutbyte kring det här också. Begrunda <a href="http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=2154" target="_blank">http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=2154</a></p><p></p><p>G. M. Y.</p><p></p><p>/A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 13184, member: 12483"] Bäste Axner! Jag förstår dina bryderier och funderingar, jag har själv varit där, tro mig. Nåväl. Vägen till full brantåkarstatus går vindlande genom eld, vatten, crevasser, colouirer, barer, bartenders, kvinnors hjärtan och mäns kamraderi. Prövningar är svåra, och kan omöjligt förutsägas. Kriterierna för upphöjning till fullvärdigt brantåkare ändras dessutom kontinuerligt, vilket gör jakten på den åtråvärda titeln än vanskligare. Mitt råd till dig unge man är, att håll ögon och öron öppna, kanterna slipade och sätt dig för att dominera den del av berget där du just då befinner dig. Mor sa till dig som barn "akta dig för elden", jag skulle försöka förtränga det, då just eld förefaller vara ett mycket centralt element i den sanne brantåkaren arsenal. Kom nu ihåg all det här och måhända får du bli prospect! Själv är jag i hög grad oberoende, men anser ändå att jag går från brant till brantare. Det är vägen som är resan värd, och Ace reser fortfarande så det knakar! I oktober hade vi ett meiningsutbyte kring det här också. Begrunda [URL]http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=2154[/URL] G. M. Y. /A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Brantåkare
Tillbaka
Topp