Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Brantåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 13189" data-attributes="member: 14197"><p>Ace har faktiskt en hel del intressant att tillägga i ämnet måste jag tillstå. Att sedan ElPerro som gedigen utövare av ovan nämnda läggning vet vad han talar råder det inget tvivel om, men undertecknad tänkte gå in på det karaktärsdrag som mer än något annat kännetecknar brantåkare - och skiljer dem från de andra.</p><p></p><p>Lätt kan det sammanfattas i ett endaste ord; oförutsägbarhet. Det skapar spänning i att samtliga individer är totalt oförutsägbara, såväl på berget som i baren eller bakom ratten. Att aldrig någonsin någon utomstående kan ha rätt när vederbörande står och säger:</p><p></p><p>- Jag vet precis vad Mr X kommer göra sen.</p><p></p><p>Att denna profetia är omöjlig att realisera är antagligen den minsta gemensamma nämnaren.</p><p></p><p>Att sedan namnet kommer från den goda drinken Steep Skier (a.k.a. Brantåkare), som fått sitt namn under en svårt personlighetklyvande spritsejours drift med somliga människors benämning av sitt yrke.</p><p></p><p>Dessutom är det ett uttryck som får de obegåvade människor som det ursprungligen driver med att bli än mer lurade, utan att driftens offer fattar det. Ni har läst det själva: hur brant åker ni? Jag tycker Cosmique är brant! Bla bla bla. Det blir bara bättre och bättre - för det finns en stor samling bortkollrade människor som inte märker när de görs till åtlöje utan gärna spelar med ovetandes. Vilket har ett gigantiskt underhållningsvärde i brantåkarkretsar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 13189, member: 14197"] Ace har faktiskt en hel del intressant att tillägga i ämnet måste jag tillstå. Att sedan ElPerro som gedigen utövare av ovan nämnda läggning vet vad han talar råder det inget tvivel om, men undertecknad tänkte gå in på det karaktärsdrag som mer än något annat kännetecknar brantåkare - och skiljer dem från de andra. Lätt kan det sammanfattas i ett endaste ord; oförutsägbarhet. Det skapar spänning i att samtliga individer är totalt oförutsägbara, såväl på berget som i baren eller bakom ratten. Att aldrig någonsin någon utomstående kan ha rätt när vederbörande står och säger: - Jag vet precis vad Mr X kommer göra sen. Att denna profetia är omöjlig att realisera är antagligen den minsta gemensamma nämnaren. Att sedan namnet kommer från den goda drinken Steep Skier (a.k.a. Brantåkare), som fått sitt namn under en svårt personlighetklyvande spritsejours drift med somliga människors benämning av sitt yrke. Dessutom är det ett uttryck som får de obegåvade människor som det ursprungligen driver med att bli än mer lurade, utan att driftens offer fattar det. Ni har läst det själva: hur brant åker ni? Jag tycker Cosmique är brant! Bla bla bla. Det blir bara bättre och bättre - för det finns en stor samling bortkollrade människor som inte märker när de görs till åtlöje utan gärna spelar med ovetandes. Vilket har ett gigantiskt underhållningsvärde i brantåkarkretsar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Brantåkare
Tillbaka
Topp