Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Brantåkningsresa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 924054" data-attributes="member: 80520"><p>Jag gillar brantåkning, men har tyvärr inte allt för många åkkamrater som tycker att 45+ graders lutning, klippväggar och klättring för att komma åt åken är en sådär jättehip idé. Detta leder till att jag har mer begränsad erfarenhet av åkning i branta miljöer än vad jag skulle önska, men jag skulle vilja lära mig mer.</p><p></p><p>Finns det någon kurs/resa/whatnot man skulle kunna åka på för att lära sig bättre brantåkningsteknik?</p><p></p><p>Jag vet att UCPA har en resa för åkning i branta korridorer som verkar intressant (dessutom går den vecka 14, vilket råkar sammanfalla med påskledighet för min del), är det någon som har någon erfarenhet av den? Jag tycker det låter mer som en resa för de som redan kan åka brant mycket bra snarare än de som fortfarande är lite ovana vid det, är inte helt säker på att jag skulle nå upp till deras nivåkrav helt enkelt.</p><p></p><p>Alla tips är välkomna!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 924054, member: 80520"] Jag gillar brantåkning, men har tyvärr inte allt för många åkkamrater som tycker att 45+ graders lutning, klippväggar och klättring för att komma åt åken är en sådär jättehip idé. Detta leder till att jag har mer begränsad erfarenhet av åkning i branta miljöer än vad jag skulle önska, men jag skulle vilja lära mig mer. Finns det någon kurs/resa/whatnot man skulle kunna åka på för att lära sig bättre brantåkningsteknik? Jag vet att UCPA har en resa för åkning i branta korridorer som verkar intressant (dessutom går den vecka 14, vilket råkar sammanfalla med påskledighet för min del), är det någon som har någon erfarenhet av den? Jag tycker det låter mer som en resa för de som redan kan åka brant mycket bra snarare än de som fortfarande är lite ovana vid det, är inte helt säker på att jag skulle nå upp till deras nivåkrav helt enkelt. Alla tips är välkomna! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Brantåkningsresa?
Tillbaka
Topp