Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Brantvers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 12065" data-attributes="member: 14197"><p>Tack HitMe - och jag misstänker att det redan finns en melodi i åtanke vid framtagandet av dessa versrader. Jag ser fram emot inspelningen, som garanterat kommer att kantas av diverse trashade Stratocasters och en härlig rundgång i PA:t. Kanske Mickey Dee kan vara studiotrummis?</p><p></p><p>Och Ace, jaktpilotsjämförelsen är lite lockande och kanske nåt i rätt riktning. Men jag måste ju tillstå att brantåkning framstår som flackt vid en jämförelse med jaktpiloternas yrke.</p><p></p><p>Men åter till musikämnet; after-skiband och falsksjungande trubadurer är ju ett satans otyg. Det är ju märkligt att inte fler försöker sätta fyr på dem. Man kan ju själv tänka sig hur det urartat - om vi leker vidare med jaktpilotstemat - om en sådan falsksjungande fjant i vita strax nedanför knäna långa brallor som jag tyvärr såg i Sur-Åre föregående helg hade dykt upp på mässen efter en brant dag i luften. Eller sak samma om det är på den lokala syltan i Mojaveöknen. Processen hade gjorts kort, tjära och fjädrar hade varit att komma undan billigt.</p><p></p><p>Att man sedan nästan får skylla sig själv när man åker till svenska/norska fjällvärlden, ehuru ty de som driver etablissemang där tror att det ingår någon usel falsksjungande fåne (av den typen som BÖR uppträda bakom hönsnät) när man skall snacka Immelmansvängar efter ett hederligt dagsverke. Ack så fel, men ack så ofta förekommande. Borde inte den typ av masspsykos enbart tillåtas på Sunwing Åre, så resten av utförsåkarjaktpiloterna kan njuta en stilla magborstare i glada vänners lag utan att Vikingablodet skall behöva börja svalla i ådrorna. Eller måste man bojkotta svenska fjällvärlden?</p><p></p><p>Hade det däremot stått en redigt sliten plexiglasflygel (en sån som finns på La tahounga Lounge, Scandic St Jörgen i Malmös pianobar) hade man ju kunnat glida över elegant och dragit av några fina trudelutter - med stadiga och väloljade barytoner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 12065, member: 14197"] Tack HitMe - och jag misstänker att det redan finns en melodi i åtanke vid framtagandet av dessa versrader. Jag ser fram emot inspelningen, som garanterat kommer att kantas av diverse trashade Stratocasters och en härlig rundgång i PA:t. Kanske Mickey Dee kan vara studiotrummis? Och Ace, jaktpilotsjämförelsen är lite lockande och kanske nåt i rätt riktning. Men jag måste ju tillstå att brantåkning framstår som flackt vid en jämförelse med jaktpiloternas yrke. Men åter till musikämnet; after-skiband och falsksjungande trubadurer är ju ett satans otyg. Det är ju märkligt att inte fler försöker sätta fyr på dem. Man kan ju själv tänka sig hur det urartat - om vi leker vidare med jaktpilotstemat - om en sådan falsksjungande fjant i vita strax nedanför knäna långa brallor som jag tyvärr såg i Sur-Åre föregående helg hade dykt upp på mässen efter en brant dag i luften. Eller sak samma om det är på den lokala syltan i Mojaveöknen. Processen hade gjorts kort, tjära och fjädrar hade varit att komma undan billigt. Att man sedan nästan får skylla sig själv när man åker till svenska/norska fjällvärlden, ehuru ty de som driver etablissemang där tror att det ingår någon usel falsksjungande fåne (av den typen som BÖR uppträda bakom hönsnät) när man skall snacka Immelmansvängar efter ett hederligt dagsverke. Ack så fel, men ack så ofta förekommande. Borde inte den typ av masspsykos enbart tillåtas på Sunwing Åre, så resten av utförsåkarjaktpiloterna kan njuta en stilla magborstare i glada vänners lag utan att Vikingablodet skall behöva börja svalla i ådrorna. Eller måste man bojkotta svenska fjällvärlden? Hade det däremot stått en redigt sliten plexiglasflygel (en sån som finns på La tahounga Lounge, Scandic St Jörgen i Malmös pianobar) hade man ju kunnat glida över elegant och dragit av några fina trudelutter - med stadiga och väloljade barytoner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Brantvers
Tillbaka
Topp