Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bråttom med lite hjälp ang skidköp.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjanne" data-source="post: 576120" data-attributes="member: 56758"><p>Åk inte till stadium. Killen har ju inte gett dig en optimal skida för den åkning du söker. Dels är det så att monteringspunkten på damskidor sitter längre fram än på herr skidor för att kompensera diverse anatomiska skillnader då det gäller tyngdpunkt osv. Du är ganska så tung och den skidan är dels en damvariant, ergo mjuk och dessutom BC-jibb orienterad ergo mycket mjukare och har dåligt kantgrepp. Jag antar att det är tal om förra årets modell och att skidan är vit med med blommor på? Vill du ha något liknande skulle jag titta runt på andra skidor, kanske killvarianten av samma skida eller rent av en pist-twintip som är av lite styvare modell.</p><p></p><p>Lycka till i sökandet</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjanne, post: 576120, member: 56758"] Åk inte till stadium. Killen har ju inte gett dig en optimal skida för den åkning du söker. Dels är det så att monteringspunkten på damskidor sitter längre fram än på herr skidor för att kompensera diverse anatomiska skillnader då det gäller tyngdpunkt osv. Du är ganska så tung och den skidan är dels en damvariant, ergo mjuk och dessutom BC-jibb orienterad ergo mycket mjukare och har dåligt kantgrepp. Jag antar att det är tal om förra årets modell och att skidan är vit med med blommor på? Vill du ha något liknande skulle jag titta runt på andra skidor, kanske killvarianten av samma skida eller rent av en pist-twintip som är av lite styvare modell. Lycka till i sökandet [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bråttom med lite hjälp ang skidköp.
Tillbaka
Topp