bratts??

• Trådstartare Trådstartare poi
  • Start datum Start datum

poi

Ny medlem
bratts??
hej jag har varit medlem ett tag och kollat runt på forumet och en sak är att flera gånger har bratts dykt upp, ursäkta min okunnighet men vad är bratts??

MVH// poi

bratts??
"Bratts" var/är barn, till förmögna berömdheter i Californien, som hade så otroligt mycket pengar att folk bara hatade dem. På senare år har termen importerats till Sverige för att beskriva Stockholmsområdets motsvarigheter.
(tror jag...)

bratts??
Rosa skjorta, framgångshjälm (frisyren) Vill helst vara Norrlänning och dricka dåligt blandade groggar på någon halv tråkigt förfest men det närmast de kommer är att köpa "helrör" på Krogarna kring Stureplan! Som "vanlig" gå man ju på krogen för att anlita en sakkunnig bartender som kan blanda goda och bra groggar!

bratts??
"framgångshjälm (frisyren)"
Janne G uppfann alltså inte termen, däremot tillvägagångssättet att framställa en sk "framgångshjälm". Enligt den samme kammar man sig helt enkelt med en fläskkotlett. Om istret stelnar och skapar något skydd mot yttre påverkan vill jag vara osagt... Kan tänkas att det kan fungera om man vistas i frysgrader, i en pist tex?

bratts??
Det är inte deras pengar man hatar det är deras totala avsaknad av förankring i den verklighet de flesta av oss lever och den (dryga) attityd som de därmed brukar uppvisa.
.
ps. det stavas nog "brats"

bratts??
håller med.. kolla bara på paris hilton.. hon kan väll inte vara världen smartaste.. okej att inte hennes lilla serie ger en korrekt bild av henne.. men hon har nog lite svårt att fatta hur "vanliga" männsiskor lever

bratts??
Ja, Paris Hilton har uppenbarligen andra utmaningar i livet än ekonomiska.

PS. Jag skulle kunna skriva en hel bok om detta ämne, men avstår av den enkla anledningen att man i Sverige blir lynchad om man ifrågasätter den allmänt vedertagna moralen. Dessutom hör inte den här diskussionen till det här forumet. Vill ni diskutera med likasinnade kan ni besöka http://www.tfrebell.se/ ...
Ta det inte personligt! Jag gillar er!

bratts??
För att se saken från lite olika synvinklar ta en titt på ovan nämd länk, kommunist va det nu va och kika sedan in på www.glife.se

bratts??
Detta hittade jag längst ner... "Dagens oansvarige utgivare: Karin Örn." Oansvarig var ordet. De växer väl upp någon gång de också. Synd att det ska behöva gå ut över andra under tiden.

bratts??
Brats skulle vara översatt till snorunge om du kollade i ordbok men alla använder det som ett slang för bortskämda barn som är rika...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp