Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Breckenridge 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_Micke" data-source="post: 804051"><p>Hallå!</p><p>Jag har varit i kontakt med en väns faster som äger och driver skidskolan i Vail. Att få greencard kan man glömma på en gång. Hon har berättat att dom inte ens får arbetstillstånd för sina utländska skidlärare längre! </p><p>Dock säger hon att vissa arbetsgivare kan anställa svart, men bara små företag. Antar att hon syftar till diskjobb och dylikt. </p><p></p><p>Har du ett VISA kort så går de bra att använda det överallt. Den enda gången som de drar en extra avgift är om du tar ut pengar i en ATM. Avgiften för det var c:a 25SEK har jag för mig. </p><p></p><p>Försäkring skaffar du via Folksam. Det är de enda försäkringsbolag där man även är försäkrat för offpist. Min försäkring på 3 månader gick på runt 1500kr. </p><p></p><p>Du får stanna 90 dagar i USA på ditt pass. Utöver det måste du ha visum. Visum ansöker du om på ambassaden. </p><p></p><p>Vi bodde i Salt lake city och löste boende innan vi åkte dit. Motell kan du få för kanske 30 dollar per natt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_Micke, post: 804051"] Hallå! Jag har varit i kontakt med en väns faster som äger och driver skidskolan i Vail. Att få greencard kan man glömma på en gång. Hon har berättat att dom inte ens får arbetstillstånd för sina utländska skidlärare längre! Dock säger hon att vissa arbetsgivare kan anställa svart, men bara små företag. Antar att hon syftar till diskjobb och dylikt. Har du ett VISA kort så går de bra att använda det överallt. Den enda gången som de drar en extra avgift är om du tar ut pengar i en ATM. Avgiften för det var c:a 25SEK har jag för mig. Försäkring skaffar du via Folksam. Det är de enda försäkringsbolag där man även är försäkrat för offpist. Min försäkring på 3 månader gick på runt 1500kr. Du får stanna 90 dagar i USA på ditt pass. Utöver det måste du ha visum. Visum ansöker du om på ambassaden. Vi bodde i Salt lake city och löste boende innan vi åkte dit. Motell kan du få för kanske 30 dollar per natt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Breckenridge 10/11
Tillbaka
Topp