Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BRED offpistskida för 130kg åkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1255735" data-attributes="member: 163608"><p>130 pannor? Är det Magnus Samuelsson som ska ut och pumpa puder?</p><p></p><p>Det här kanske är ett marknadssegment som är förbisett? Om RuPaul kan hitta pumps i storlek 50 så måste det ju finnas lagg till Daniel Ståhl och kompani.</p><p></p><p>För drygt 2 år sedan var jag på väg till Japan för första gången.Jag tänkte att mina ganska chargiga 114mms 190 cm Line Sickday kanske var lite för tunna för mina 92 pannor så jag ville upp några millimetrar. Men det visade sig som sagt inte jätte lätt att hitta något nytt över 118 mm. Jag sökte då efter ett par begagnade magnum opus men det var ingen som ville sälja (vilket såklart gör att man undrar...är de verkligen så bra som det sägs?) Hittade ett par K2 pon2oon 132 mm 189 cm och tänkte.. de tar jag. Någonstans i gömmorna har jag en sån där skistrap med texten "fetast skidor vinner". Så jag började måla upp bilder i huvudet när jag konkar runt på de där pontonerna med strappen runt. Men sen kom bacillen och man tänkte att det blir nog Japan nästa säsong. Ja eller nästa.......Och vem vet kanske att det blir nästa..</p><p></p><p>iallafall fanns det några andra än pon2oon som verkar intressanta. Finns säkert fler modeller om man söker runt.</p><p></p><p>Armada Magic J 127 mm 190 cm</p><p>K2 reckoner 122 mm 191 cm</p><p>Och Blizzard spur som redan nämnts 124 mm 189 cm</p><p></p><p>130 kg? Det är ju inte så mycket när man tänker efter. Det måste ju finnas en marknad tycker man.</p><p></p><p>PS.</p><p>Jag ser nu att pontoon redan var nämnda. De finns nya på tomaten iallafall. t o m på rea.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1255735, member: 163608"] 130 pannor? Är det Magnus Samuelsson som ska ut och pumpa puder? Det här kanske är ett marknadssegment som är förbisett? Om RuPaul kan hitta pumps i storlek 50 så måste det ju finnas lagg till Daniel Ståhl och kompani. För drygt 2 år sedan var jag på väg till Japan för första gången.Jag tänkte att mina ganska chargiga 114mms 190 cm Line Sickday kanske var lite för tunna för mina 92 pannor så jag ville upp några millimetrar. Men det visade sig som sagt inte jätte lätt att hitta något nytt över 118 mm. Jag sökte då efter ett par begagnade magnum opus men det var ingen som ville sälja (vilket såklart gör att man undrar...är de verkligen så bra som det sägs?) Hittade ett par K2 pon2oon 132 mm 189 cm och tänkte.. de tar jag. Någonstans i gömmorna har jag en sån där skistrap med texten "fetast skidor vinner". Så jag började måla upp bilder i huvudet när jag konkar runt på de där pontonerna med strappen runt. Men sen kom bacillen och man tänkte att det blir nog Japan nästa säsong. Ja eller nästa.......Och vem vet kanske att det blir nästa.. iallafall fanns det några andra än pon2oon som verkar intressanta. Finns säkert fler modeller om man söker runt. Armada Magic J 127 mm 190 cm K2 reckoner 122 mm 191 cm Och Blizzard spur som redan nämnts 124 mm 189 cm 130 kg? Det är ju inte så mycket när man tänker efter. Det måste ju finnas en marknad tycker man. PS. Jag ser nu att pontoon redan var nämnda. De finns nya på tomaten iallafall. t o m på rea. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BRED offpistskida för 130kg åkare?
Tillbaka
Topp