Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Breda fötter - dags för nya pjäxor...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mingusrude" data-source="post: 500128" data-attributes="member: 73870"><p>Jag har mycket breda fötter, ett konstant problem med skor men mina Scarpa T2X sitter som en smäck, såhär gick det till. </p><p></p><p>Våren 07 hade Alpingaraget utförsäljning, jag hade siktat in mig på ett par Garmont eftersom jag vet att de är bredare i lästen än ett par Scarpa. Tyvärr var Garmont slut och det enda som fanns var ett par T2X. Skit också, tänkte jag men provade ändå. Jag fick precis i fötterna och det klämde som f-n. Men det var halva priset så snål som jag är så slog jag till. Jag slog också till på ett par fomgjutna sulor.</p><p></p><p>Eftersom det var termo-innerskor så erbjöd sig Alpingaraget att värma och forma dem i butike. Alltså, in med innerskorna i ugnen och sedan på med dem på mina fötter och ner med allt i pjäxorna och spänn spännena. Och satan vad det klämde.</p><p></p><p>Efter en kvart hade jag knappt någon känsel i fötterna. Pjäxorna knäpptes upp och jag klev ur. Sedan gick jag en stund så att fötterna fick andas och sedan provade jag igen. För fötterna var det himmelriket, pjäxorna hade töjt sig och satt nu hur bra som helst. Idag är mina telispjäxor de skönaste skor jag har.</p><p></p><p>Min tolkning är att värmen från innerskon även bidrog till att töja ut den rätt tunna plasten i T2:orna. Det kanske är lite av en chansning men för mig funkade det kanon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mingusrude, post: 500128, member: 73870"] Jag har mycket breda fötter, ett konstant problem med skor men mina Scarpa T2X sitter som en smäck, såhär gick det till. Våren 07 hade Alpingaraget utförsäljning, jag hade siktat in mig på ett par Garmont eftersom jag vet att de är bredare i lästen än ett par Scarpa. Tyvärr var Garmont slut och det enda som fanns var ett par T2X. Skit också, tänkte jag men provade ändå. Jag fick precis i fötterna och det klämde som f-n. Men det var halva priset så snål som jag är så slog jag till. Jag slog också till på ett par fomgjutna sulor. Eftersom det var termo-innerskor så erbjöd sig Alpingaraget att värma och forma dem i butike. Alltså, in med innerskorna i ugnen och sedan på med dem på mina fötter och ner med allt i pjäxorna och spänn spännena. Och satan vad det klämde. Efter en kvart hade jag knappt någon känsel i fötterna. Pjäxorna knäpptes upp och jag klev ur. Sedan gick jag en stund så att fötterna fick andas och sedan provade jag igen. För fötterna var det himmelriket, pjäxorna hade töjt sig och satt nu hur bra som helst. Idag är mina telispjäxor de skönaste skor jag har. Min tolkning är att värmen från innerskon även bidrog till att töja ut den rätt tunna plasten i T2:orna. Det kanske är lite av en chansning men för mig funkade det kanon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Breda fötter - dags för nya pjäxor...
Tillbaka
Topp