Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Breda/höga pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 138308" data-attributes="member: 12152"><p>"Är det någon som vet om det finns något bra alternativ att hitta rätt pjäxor utan att det kostar skjortan?"</p><p></p><p>Jag snubblade just förbi dom här på Köp&Sälj: <a href="http://www.freeride.nu/admarket/photo.php?id=17106" target="_blank">http://www.freeride.nu/admarket/photo.php?id=17106</a></p><p>Ett par Tecnica Icon i stl 27 för 400 spänn. Det är ett riktigt bra skal och en relativt snäll innersko för att vara en prestandasko. Modifiera enligt ovanstående tips och det borde funka. Med en billig beggad pjäxa vågar man sig på lite mer avancerade modifieringar än med ett sproilans par för dryga fyra lök. Fråga efter hur många skiddagar den är åkt på ett ungefär bara. Det är en fyra-fem år gammal modell som kan vara mycket åkt. Jag körde mina första Icon (Carbon iofs, men det är nästan samma) i runt 300 dagar innan dom tog slut. </p><p></p><p>Jag har för övrigt gått tillbaka till Icon efter en knapp månad med nya Tecnica Diablo Magnesium. Den pjäxan är på tok för mjuk för att driva stora friåkningsskidor. Jag hittade ett par helt nya Icon Carbon på en uthyrningskällare och betalade gladeligen 1000 spänn för dom. Det skalet tillsammans med en Strolzinnersko blev en perfekt lösning för mig som är en ekonomiskt trångbodd student, men som ändå ställer höga krav på prestanda i pjäxorna. Formsprutat är ju den bästa lösningen om man har råd. Hittar man ett fräscht men billigt skal av den typen jag fann är det inte så dyrt heller. Runt 2500 för ett par innerskor och tusingen för skalet blir både billigare och klart bättre än ett par top-of-the-line-pjäxor direkt ur butikshyllan, förutsatt att man är medveten i sitt skalval förstås. Men det gäller ju att skalet håller ett par år, annars står man där med ett par i princip värdelösa skumdojjor i ena handen och ett trasigt skal i den andra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 138308, member: 12152"] "Är det någon som vet om det finns något bra alternativ att hitta rätt pjäxor utan att det kostar skjortan?" Jag snubblade just förbi dom här på Köp&Sälj: [URL]http://www.freeride.nu/admarket/photo.php?id=17106[/URL] Ett par Tecnica Icon i stl 27 för 400 spänn. Det är ett riktigt bra skal och en relativt snäll innersko för att vara en prestandasko. Modifiera enligt ovanstående tips och det borde funka. Med en billig beggad pjäxa vågar man sig på lite mer avancerade modifieringar än med ett sproilans par för dryga fyra lök. Fråga efter hur många skiddagar den är åkt på ett ungefär bara. Det är en fyra-fem år gammal modell som kan vara mycket åkt. Jag körde mina första Icon (Carbon iofs, men det är nästan samma) i runt 300 dagar innan dom tog slut. Jag har för övrigt gått tillbaka till Icon efter en knapp månad med nya Tecnica Diablo Magnesium. Den pjäxan är på tok för mjuk för att driva stora friåkningsskidor. Jag hittade ett par helt nya Icon Carbon på en uthyrningskällare och betalade gladeligen 1000 spänn för dom. Det skalet tillsammans med en Strolzinnersko blev en perfekt lösning för mig som är en ekonomiskt trångbodd student, men som ändå ställer höga krav på prestanda i pjäxorna. Formsprutat är ju den bästa lösningen om man har råd. Hittar man ett fräscht men billigt skal av den typen jag fann är det inte så dyrt heller. Runt 2500 för ett par innerskor och tusingen för skalet blir både billigare och klart bättre än ett par top-of-the-line-pjäxor direkt ur butikshyllan, förutsatt att man är medveten i sitt skalval förstås. Men det gäller ju att skalet håller ett par år, annars står man där med ett par i princip värdelösa skumdojjor i ena handen och ett trasigt skal i den andra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Breda/höga pjäxor?
Tillbaka
Topp