Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Breda lagg med snäv radie?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 90560" data-attributes="member: 12152"><p>Jag tänkte också omedelbart på Snowrider när jag såg rubriken. Det är en skida med lite Zag-tänkande i botten (eller snarare är Zag en skida med Snowrideridéer i botten, eftersom VR Specialskis började bygga Snowriders tio år innan), fast dom skiljer sig enormt mycket ändå. Det rör sig alltså om en kombinerad slalomcarver och offpistskida (även om offpistskidors midjemått har sprungit ifrån SR den senaste tiden). </p><p></p><p>Jag har ett par Snowrider Titanic som har måtten 129-80-115 och radie 14 meter i 177cm. Det är en rejält bitig skida som är hård som bara helvete, om kraftutrycket tillåts. Hårdheten tillsammans med en klassisk sandwichkonstruktion och en översida i polerat stål inger helt klart respekt vid en böjbesiktning. I puder är skidan lite väl hård för min smak, men man har igen det i andra sammanhang. Jag har aldrig testat en skida som går lika bra i uppkört slask. Det slitna uttrycket "den går igenom det mesta" stämmer bättre än någonsin på den här skidan. </p><p></p><p>Snowrider har en liten men hängiven beundrarskara. I Ischgl var det iaf tidigare vintrar några duktiga åkare som körde på den. Bla en helt galen kanadensare som droppade högre och flög längre än alla andra. En liten sömning affär i Samnaun som heter Sportkeller säljer skidorna. Har du inte testat rekommenderar jag verkligen dig att göra det. Det är en upplevelse. Eller som jag själv valde att uttrycka det efter min första provtur: "VILKEN JÄVLA RESA!"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 90560, member: 12152"] Jag tänkte också omedelbart på Snowrider när jag såg rubriken. Det är en skida med lite Zag-tänkande i botten (eller snarare är Zag en skida med Snowrideridéer i botten, eftersom VR Specialskis började bygga Snowriders tio år innan), fast dom skiljer sig enormt mycket ändå. Det rör sig alltså om en kombinerad slalomcarver och offpistskida (även om offpistskidors midjemått har sprungit ifrån SR den senaste tiden). Jag har ett par Snowrider Titanic som har måtten 129-80-115 och radie 14 meter i 177cm. Det är en rejält bitig skida som är hård som bara helvete, om kraftutrycket tillåts. Hårdheten tillsammans med en klassisk sandwichkonstruktion och en översida i polerat stål inger helt klart respekt vid en böjbesiktning. I puder är skidan lite väl hård för min smak, men man har igen det i andra sammanhang. Jag har aldrig testat en skida som går lika bra i uppkört slask. Det slitna uttrycket "den går igenom det mesta" stämmer bättre än någonsin på den här skidan. Snowrider har en liten men hängiven beundrarskara. I Ischgl var det iaf tidigare vintrar några duktiga åkare som körde på den. Bla en helt galen kanadensare som droppade högre och flög längre än alla andra. En liten sömning affär i Samnaun som heter Sportkeller säljer skidorna. Har du inte testat rekommenderar jag verkligen dig att göra det. Det är en upplevelse. Eller som jag själv valde att uttrycka det efter min första provtur: "VILKEN JÄVLA RESA!" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Breda lagg med snäv radie?
Tillbaka
Topp