Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Breda lagg viktiga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrtur" data-source="post: 113594" data-attributes="member: 45343"><p>Är det ingen annan än bara jag som tycker att midjor med 70-80 mm räcker som gör att man kan åka med skidorna överallt. En perfekt kompromiss istället för att ha flera par skidor som jag ändå inte verkligen tycker är nödvändigt. Att ha midjor med 90+ mm är fina om man har tillgång till bra puderåkning, men skidorna blir ju alldeles för otympliga för att kunna användas under andra snöförhållanden som enligt mig oftast är fallet. Går man upp på en topp och åker ned så är ju det i många fall inte precis en meter puder hela vägen ned. Självklart finns dessa ställen men inte alltid.</p><p></p><p>Varför använder åkare egentligen 80+ mm skidor om man åker offpist lika många gånger som man kan räkna sina fingrar under en säsong men flera gånger om i pist?</p><p></p><p>Lite allmänna tankar /Christian</p><p></p><p>PS. Det snöar just nu i Aosta-dalen DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrtur, post: 113594, member: 45343"] Är det ingen annan än bara jag som tycker att midjor med 70-80 mm räcker som gör att man kan åka med skidorna överallt. En perfekt kompromiss istället för att ha flera par skidor som jag ändå inte verkligen tycker är nödvändigt. Att ha midjor med 90+ mm är fina om man har tillgång till bra puderåkning, men skidorna blir ju alldeles för otympliga för att kunna användas under andra snöförhållanden som enligt mig oftast är fallet. Går man upp på en topp och åker ned så är ju det i många fall inte precis en meter puder hela vägen ned. Självklart finns dessa ställen men inte alltid. Varför använder åkare egentligen 80+ mm skidor om man åker offpist lika många gånger som man kan räkna sina fingrar under en säsong men flera gånger om i pist? Lite allmänna tankar /Christian PS. Det snöar just nu i Aosta-dalen DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Breda lagg viktiga?
Tillbaka
Topp