Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Breda lagg viktiga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bertborge" data-source="post: 113595" data-attributes="member: 42274"><p>nähä! offpist uppfanns alltså på 2000-talet? Visst går det att åka lössnø med smalare skidor. Det måste dock vara mycket brantare än med breda skidor. Det är såklart bättre med breda, du flyter på snøn istället før att forcera igenom den som førr i tiden.</p><p></p><p>Fråga; varfør "ska" man køra så stora svängar i løssnøn nu før tiden? Det blir ju ingen carving i løssnø oansett. Inspirerade av brädåkare? Førr i tiden kørde man kortsväng i offpisten. Har jag lyckats hitta ett orørt snøfält så førsøker jag åtminstone klämma in några svängar. Upplevelsen blir ju så førbannat kort om du bara drar rakt ner. Figure8 forever...</p><p></p><p>-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------</p><p></p><p>Men man blir väldigt mycket tröttare om man åker kortsväng än om man åker STORA STORA STOOORA carving svängar om man ska åka aktivt en hel dag..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bertborge, post: 113595, member: 42274"] nähä! offpist uppfanns alltså på 2000-talet? Visst går det att åka lössnø med smalare skidor. Det måste dock vara mycket brantare än med breda skidor. Det är såklart bättre med breda, du flyter på snøn istället før att forcera igenom den som førr i tiden. Fråga; varfør "ska" man køra så stora svängar i løssnøn nu før tiden? Det blir ju ingen carving i løssnø oansett. Inspirerade av brädåkare? Førr i tiden kørde man kortsväng i offpisten. Har jag lyckats hitta ett orørt snøfält så førsøker jag åtminstone klämma in några svängar. Upplevelsen blir ju så førbannat kort om du bara drar rakt ner. Figure8 forever... ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Men man blir väldigt mycket tröttare om man åker kortsväng än om man åker STORA STORA STOOORA carving svängar om man ska åka aktivt en hel dag.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Breda lagg viktiga?
Tillbaka
Topp