Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Breda pjäxor, finns dom?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SethP" data-source="post: 1002035" data-attributes="member: 53419"><p>Misstänkte att pjäxstorlekarna inte skiljer på halvcentimetern.</p><p>Jag skulle dock tro att ett par pjäxor med <em>angiven</em> läst över 104 mm bör kunna passa rätt bra. Helst 106 kanske? Men det gäller nog att prova ordentligt innan man köper nya och i möjligaste mån ta hjälp av kvalificerad personal.</p><p></p><p></p><p>Nej, för sjutton. Inte bredare än foten. Det blir nog aldrig bra utan kommer förmodligen att kännas som att åka i ett par flip-flops ungefär. ;-) Det jag är ute efter, och som jag misstänker att man bör eftersträva, är en bra men samtidigt tajt passform i oknäppta pjäxor så att säga. Sedan drar man väl åt lagom mycket (eller lite) med spännena?</p><p></p><p>Tack för tipset om (formgjutna?) sulor. Dessa verkar vara viktigare än många tror.</p><p></p><p><strong>Edit:</strong></p><p>En annan fråga är kanske hur pass man kan pressa ut lästen (gäller endast vänstra pjäxan för min del) i ett par befintliga pjäxor? Jag har frågat angående mina där jag bor (mindre ort utan kvalificerad personal) och en gång på Intersport i Zell am See (har jag för mig i alla fall). Men det har sagts mig att man inte kan lästa ut... Jag undrar jag?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SethP, post: 1002035, member: 53419"] Misstänkte att pjäxstorlekarna inte skiljer på halvcentimetern. Jag skulle dock tro att ett par pjäxor med [i]angiven[/i] läst över 104 mm bör kunna passa rätt bra. Helst 106 kanske? Men det gäller nog att prova ordentligt innan man köper nya och i möjligaste mån ta hjälp av kvalificerad personal. Nej, för sjutton. Inte bredare än foten. Det blir nog aldrig bra utan kommer förmodligen att kännas som att åka i ett par flip-flops ungefär. ;-) Det jag är ute efter, och som jag misstänker att man bör eftersträva, är en bra men samtidigt tajt passform i oknäppta pjäxor så att säga. Sedan drar man väl åt lagom mycket (eller lite) med spännena? Tack för tipset om (formgjutna?) sulor. Dessa verkar vara viktigare än många tror. [b]Edit:[/b] En annan fråga är kanske hur pass man kan pressa ut lästen (gäller endast vänstra pjäxan för min del) i ett par befintliga pjäxor? Jag har frågat angående mina där jag bor (mindre ort utan kvalificerad personal) och en gång på Intersport i Zell am See (har jag för mig i alla fall). Men det har sagts mig att man inte kan lästa ut... Jag undrar jag? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Breda pjäxor, finns dom?
Tillbaka
Topp