Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Breda pjäxor, finns dom?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tommypeters" data-source="post: 942202" data-attributes="member: 132453"><p>Kombinationen storlek 25,5/26 & 118mm breda plattfötter, hög vrist samt extremt kraftiga vadmuskler som sitter långt ner är inte den enklaste. Har haft ett par svarta Strolz rätt många år nu, och det breda skalet (som är någon halvstorlek för långt) i kombination med den formgjutna innerskon gör i alla fall att jag inte direkt får kramp under foten...</p><p></p><p>Men ett ständigt problem, som bara blivit värre nu när jag gått upp lite, är att jag i stort sett behöver hjälp med att stänga pjäxornas två övre spännen. För en vecka sedan i Åre, där det dessutom var rätt kallt, tog jag i så mycket så jag nästan drog kull mig själv. Strolz är gjorda för breda fötter, men för kraftiga vader verkar det vara svårt att hitta några bra pjäxor alls. Och pjäxorna behöver ju vara gjorda för kraftiga vader, att DIY-fixa med flyttning av/montering av längre spännen gör ju också att man åker med en pjäxa som inte sluter om helt och inte ger tillräckligt stöd i sidled.</p><p></p><p>Sedan har ju Strolz, förutom det breda skalet och formgjutningen av innerskon med "hårt skum, inte så många fördelar - inte ens nya modellen (har jag hört). Skalet har alltid varit rätt omodernt och kallt, spännena är inte speciellt bra och går lätt sönder. Microjusteringen på mina gamla pjäxor är rätt kass, på de nya är menigarna väldigt delade melan "geniala" och "funkar inte på vintern". Och så är ju Strolz kalla.</p><p></p><p>Är Daleboot breda i skaftet? Var finns de? Några andra märken som kan komma på fråga?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tommypeters, post: 942202, member: 132453"] Kombinationen storlek 25,5/26 & 118mm breda plattfötter, hög vrist samt extremt kraftiga vadmuskler som sitter långt ner är inte den enklaste. Har haft ett par svarta Strolz rätt många år nu, och det breda skalet (som är någon halvstorlek för långt) i kombination med den formgjutna innerskon gör i alla fall att jag inte direkt får kramp under foten... Men ett ständigt problem, som bara blivit värre nu när jag gått upp lite, är att jag i stort sett behöver hjälp med att stänga pjäxornas två övre spännen. För en vecka sedan i Åre, där det dessutom var rätt kallt, tog jag i så mycket så jag nästan drog kull mig själv. Strolz är gjorda för breda fötter, men för kraftiga vader verkar det vara svårt att hitta några bra pjäxor alls. Och pjäxorna behöver ju vara gjorda för kraftiga vader, att DIY-fixa med flyttning av/montering av längre spännen gör ju också att man åker med en pjäxa som inte sluter om helt och inte ger tillräckligt stöd i sidled. Sedan har ju Strolz, förutom det breda skalet och formgjutningen av innerskon med "hårt skum, inte så många fördelar - inte ens nya modellen (har jag hört). Skalet har alltid varit rätt omodernt och kallt, spännena är inte speciellt bra och går lätt sönder. Microjusteringen på mina gamla pjäxor är rätt kass, på de nya är menigarna väldigt delade melan "geniala" och "funkar inte på vintern". Och så är ju Strolz kalla. Är Daleboot breda i skaftet? Var finns de? Några andra märken som kan komma på fråga? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Breda pjäxor, finns dom?
Tillbaka
Topp