Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Breda skidor, lössnö och surfkänsla -en myt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 9800" data-attributes="member: 13245"><p>Jag är glad att vi kommer framåt i det här känslofyllda ärendet.</p><p></p><p>RR: Du har rätt, det skall vara lite kamp för att det skall vara nåt att ha. En riktigt stormig känsloupplevelse i kombination med fysisk kraftmätning är det som ger maximal upplevelse. I min mening är det det som ÄR en dans på rosor. Att dansa på rosor innebär de fakto att man river sig en del på taggarna. Att sedan en del föredrar genmanipulerade rosor utan taggar är värst för dem.</p><p></p><p>fakiestraightliner: Ja, wakeboard är ett substitut. I sin nuvarande form har det sällsynt lite med surfing att göra.</p><p></p><p>MM: Blodvite och ömma muskler skall man inte vara rädd för. Då skulle man ju till exempel inte komma långt i barunderkroppsbrottningen sköna konst (en sport som numer är känd från TV). </p><p>Vad gäller jämförelsen nätsurfing och skidåkning (mm) är det nog ny och intressant. Möjligen är den lite mer abstrakt än det vanliga känslomässiga upplevelsedravlet, men abstraktionen är vår vän, som jag brukar säga. </p><p></p><p>Enzo: Här ser vi ett både snabbt (ala Enzo Ferrari) och djupt (ala Enzo Maiorca), men ack så negativt (ala enzo mintefattarpoängen) svar på tal. Jag vet inte vad du tycker är tröttsamt, de flerordiga meningarna, de många orden, den lilla texten eller själva budskapet. Tar du av dig negativismglasögonen kan du nog läsa att jag snarare försöker popularisera åkningen i uppkörda och allmänt råa förhållanden än racka ned på puderpartyriet. Min poäng är att framtiden ligger bakom de skira lössnöorgierna, mitt i den opolerade verkligheten. Kolla in FR4, t.ex. Den råaste åkningen sker knappast i ulligt fluff utan i betydligt mer krävande miljöer. Det är med åk som med människor, de helt igenom snälla och väluppfostrade, de som bara vill att alla skall vara vänner, de helt utan kanter må vara aldrig så trevliga och lätta att ha och göra med men det är i allmänhet inte de som är de riktigt intressanta.</p><p></p><p>Mera råa fören åt folket, mera kraftfull surfkänsla i sinnet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 9800, member: 13245"] Jag är glad att vi kommer framåt i det här känslofyllda ärendet. RR: Du har rätt, det skall vara lite kamp för att det skall vara nåt att ha. En riktigt stormig känsloupplevelse i kombination med fysisk kraftmätning är det som ger maximal upplevelse. I min mening är det det som ÄR en dans på rosor. Att dansa på rosor innebär de fakto att man river sig en del på taggarna. Att sedan en del föredrar genmanipulerade rosor utan taggar är värst för dem. fakiestraightliner: Ja, wakeboard är ett substitut. I sin nuvarande form har det sällsynt lite med surfing att göra. MM: Blodvite och ömma muskler skall man inte vara rädd för. Då skulle man ju till exempel inte komma långt i barunderkroppsbrottningen sköna konst (en sport som numer är känd från TV). Vad gäller jämförelsen nätsurfing och skidåkning (mm) är det nog ny och intressant. Möjligen är den lite mer abstrakt än det vanliga känslomässiga upplevelsedravlet, men abstraktionen är vår vän, som jag brukar säga. Enzo: Här ser vi ett både snabbt (ala Enzo Ferrari) och djupt (ala Enzo Maiorca), men ack så negativt (ala enzo mintefattarpoängen) svar på tal. Jag vet inte vad du tycker är tröttsamt, de flerordiga meningarna, de många orden, den lilla texten eller själva budskapet. Tar du av dig negativismglasögonen kan du nog läsa att jag snarare försöker popularisera åkningen i uppkörda och allmänt råa förhållanden än racka ned på puderpartyriet. Min poäng är att framtiden ligger bakom de skira lössnöorgierna, mitt i den opolerade verkligheten. Kolla in FR4, t.ex. Den råaste åkningen sker knappast i ulligt fluff utan i betydligt mer krävande miljöer. Det är med åk som med människor, de helt igenom snälla och väluppfostrade, de som bara vill att alla skall vara vänner, de helt utan kanter må vara aldrig så trevliga och lätta att ha och göra med men det är i allmänhet inte de som är de riktigt intressanta. Mera råa fören åt folket, mera kraftfull surfkänsla i sinnet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Breda skidor, lössnö och surfkänsla -en myt
Tillbaka
Topp