Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Breda skidor, lössnö och surfkänsla -en myt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Benka" data-source="post: 9805" data-attributes="member: 13860"><p>Det kan väl vara upp till var och en att beskriva med målande ord för den oinvigde om känslan som infinner sig när man gör en viss sak. Sen är ju fågan hur stort utbyte man har av att använda ordet surfkänsla då det är betydligt fler av svenskarna som vet hur det är att åka lössnö än det är att rida en våg.</p><p></p><p>Jag använder själv lite målande utryck i vardagen, </p><p></p><p>Jag var full som en kastrull i helgen (Inte fan vet jag hur det känns att vara en kastrull)</p><p></p><p>Jag har supit som en örn hela dagen. (har ingen aning om hur mycket en örn kan supa)</p><p></p><p>Däremot har jag använt utryck som:</p><p></p><p>Fint som snus (jag vet hur fint snus är)</p><p></p><p>Gött som körv (jag vet hur gött körv är)</p><p></p><p>Dessa är i mina ögen helt klar målande utryck som kan få vem som hest att förstå vad man snackar om. Jag tror inte att korv handlarna i sverige blir sura på mig för att jag använder deras produkt för att beskriva hur gött något är...</p><p></p><p>Övertygad om att Chamonix är alpernas största rövhål</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Benka, post: 9805, member: 13860"] Det kan väl vara upp till var och en att beskriva med målande ord för den oinvigde om känslan som infinner sig när man gör en viss sak. Sen är ju fågan hur stort utbyte man har av att använda ordet surfkänsla då det är betydligt fler av svenskarna som vet hur det är att åka lössnö än det är att rida en våg. Jag använder själv lite målande utryck i vardagen, Jag var full som en kastrull i helgen (Inte fan vet jag hur det känns att vara en kastrull) Jag har supit som en örn hela dagen. (har ingen aning om hur mycket en örn kan supa) Däremot har jag använt utryck som: Fint som snus (jag vet hur fint snus är) Gött som körv (jag vet hur gött körv är) Dessa är i mina ögen helt klar målande utryck som kan få vem som hest att förstå vad man snackar om. Jag tror inte att korv handlarna i sverige blir sura på mig för att jag använder deras produkt för att beskriva hur gött något är... Övertygad om att Chamonix är alpernas största rövhål [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Breda skidor, lössnö och surfkänsla -en myt
Tillbaka
Topp