Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Breda skidor, lössnö och surfkänsla -en myt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 9808" data-attributes="member: 14197"><p>Jo, faktum är ju att after-ski kan erbjuda mycket skidåkning som den som ej upplevt liknande övningar inte förstår - och om jag skulle förklara skulle det hela framstå som än mer obegripligt. Och det till min egen stora överraskning, då jag med målande termer i mitt sinne, av typen "Jag är törstig som en björk i en balkonglåda" samt "Nu skall vi spånka tills klockorna stannar" (vilket alla inser inte är med verkligheten överensstämmande - snarare verkar det som om klockorna ökar i hastighet istället för att avstanna), och mötts av glada idrottare med diverse skidliknande tingestar under fötterna - placerat sig själva på bord, stolar och bardiskar. Detta skall ej förväxlas med ChamoX-fest eller BigFoot-fest, fast BigFootvarianten i vissa fall urartar till skidåkning under afterskins lite senare timmar. Dock först efter det att några diskbackar Fernet börjat övertala klientelet om det är rätt sak att ägna sig åt.</p><p></p><p>Har även observerat fotbollsspel inne på after-skin (tjena Gazza), men det är en helt annan historia.</p><p></p><p>Undrar också varför after-ski heter after-ski på alla språk förutom engelska där det heter après ski?</p><p></p><p>Övertygad om att Chamonix är alpernas största rövhål</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 9808, member: 14197"] Jo, faktum är ju att after-ski kan erbjuda mycket skidåkning som den som ej upplevt liknande övningar inte förstår - och om jag skulle förklara skulle det hela framstå som än mer obegripligt. Och det till min egen stora överraskning, då jag med målande termer i mitt sinne, av typen "Jag är törstig som en björk i en balkonglåda" samt "Nu skall vi spånka tills klockorna stannar" (vilket alla inser inte är med verkligheten överensstämmande - snarare verkar det som om klockorna ökar i hastighet istället för att avstanna), och mötts av glada idrottare med diverse skidliknande tingestar under fötterna - placerat sig själva på bord, stolar och bardiskar. Detta skall ej förväxlas med ChamoX-fest eller BigFoot-fest, fast BigFootvarianten i vissa fall urartar till skidåkning under afterskins lite senare timmar. Dock först efter det att några diskbackar Fernet börjat övertala klientelet om det är rätt sak att ägna sig åt. Har även observerat fotbollsspel inne på after-skin (tjena Gazza), men det är en helt annan historia. Undrar också varför after-ski heter after-ski på alla språk förutom engelska där det heter après ski? Övertygad om att Chamonix är alpernas största rövhål [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Breda skidor, lössnö och surfkänsla -en myt
Tillbaka
Topp