Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bredare pistskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Herrmelinryd" data-source="post: 1280557" data-attributes="member: 181838"><p>Såhär efter säsongen kan jag ju berätta vad det blev. Köpte Völkl Deacon 80 på skistars rea men hittade även ett par begagnade Käste MX83 från fjolåret.</p><p></p><p>Båda var riktigt bra skidor. Deacon var kvick, lätt och rolig med förvånande isgrepp. Tyckte dock att den inte var så kul i hög fart med hårt tryck jämfört med MX83. Kändes en smula opålitlig i några situationer, men det kan ha att göra med användaren. Deacon 84 har mer metall och skulle vara ett alternativ, men samtidigt tror jag mer metall skulle förta lite av vad jag gillade med skidan.</p><p></p><p>MX83 plöjer igenom allt och beter sig alltid precis så man tror att den ska bete sig. En inte särskilt förlåtande skida, du behöver bra grundteknik. Gör du tekniska fel säger den till, men den försöker inte mörda dig för det som vissa race-skidor. Tog några dagar att helt bli kompis med men när jag blev det känns det verkligen att det är en fantastisk skida. Den älskar att ligga på skär i pist, från isig manchester till lösare vårslask. En skida som passar mig väldigt bra, särskilt om jag inte slarvar med försäsongsträningen nästa år.</p><p></p><p>Det slutade med att jag sålde mina Deacon 80 och behöll MX83. Ska satsa pengarna på nya pjäxor för det är verkligen dags nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Herrmelinryd, post: 1280557, member: 181838"] Såhär efter säsongen kan jag ju berätta vad det blev. Köpte Völkl Deacon 80 på skistars rea men hittade även ett par begagnade Käste MX83 från fjolåret. Båda var riktigt bra skidor. Deacon var kvick, lätt och rolig med förvånande isgrepp. Tyckte dock att den inte var så kul i hög fart med hårt tryck jämfört med MX83. Kändes en smula opålitlig i några situationer, men det kan ha att göra med användaren. Deacon 84 har mer metall och skulle vara ett alternativ, men samtidigt tror jag mer metall skulle förta lite av vad jag gillade med skidan. MX83 plöjer igenom allt och beter sig alltid precis så man tror att den ska bete sig. En inte särskilt förlåtande skida, du behöver bra grundteknik. Gör du tekniska fel säger den till, men den försöker inte mörda dig för det som vissa race-skidor. Tog några dagar att helt bli kompis med men när jag blev det känns det verkligen att det är en fantastisk skida. Den älskar att ligga på skär i pist, från isig manchester till lösare vårslask. En skida som passar mig väldigt bra, särskilt om jag inte slarvar med försäsongsträningen nästa år. Det slutade med att jag sålde mina Deacon 80 och behöll MX83. Ska satsa pengarna på nya pjäxor för det är verkligen dags nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bredare pistskida
Tillbaka
Topp