Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredare skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fransosen" data-source="post: 277755" data-attributes="member: 66849"><p>Ytterligare en komplettering då... </p><p>Reverse camber och neg sidecut är säkert riktigt kul i fint puder (ska testa så fort jag lyckas befinna mig på rätt puderställe, inte helt givet detta hemska år) men jag är en aning tvekis när det blir uppkört och lite hårdare.... men som sagt det ska testas! </p><p>En skida med mer skärning är lite mer flexibel, tex Sumon fungerar faktiskt i pist, man måste bara få upp den på kant rejält. Detsamma gäller Sanouken...</p><p></p><p>Man får ju inte glömma att det ofta blir lite transport till o från off-pisten. </p><p>För övrigt så tror jag säkert (beroende på åkstil) att Gotaman kan vara ett bra val, kan ju till och med användas som enda skida....</p><p></p><p>PS HitMe, Sanouken är en överjävligt skön skida! Fast där är det Mach3 som gäller... Testade den förra året. DS</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fransosen, post: 277755, member: 66849"] Ytterligare en komplettering då... Reverse camber och neg sidecut är säkert riktigt kul i fint puder (ska testa så fort jag lyckas befinna mig på rätt puderställe, inte helt givet detta hemska år) men jag är en aning tvekis när det blir uppkört och lite hårdare.... men som sagt det ska testas! En skida med mer skärning är lite mer flexibel, tex Sumon fungerar faktiskt i pist, man måste bara få upp den på kant rejält. Detsamma gäller Sanouken... Man får ju inte glömma att det ofta blir lite transport till o från off-pisten. För övrigt så tror jag säkert (beroende på åkstil) att Gotaman kan vara ett bra val, kan ju till och med användas som enda skida.... PS HitMe, Sanouken är en överjävligt skön skida! Fast där är det Mach3 som gäller... Testade den förra året. DS [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredare skidor
Tillbaka
Topp