Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredare skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 277773" data-attributes="member: 13245"><p>Håller helt med. Så fort det är annat än ren offpist och då företrädelsevis tämligen orörd sådan kommer andra aspekter in, Men då är vi inne på kompromisskidor, vilket är lite av en annan fråga.</p><p></p><p>Håller med om att Gotama (årets) säkert är en bra kompromiss för lite av det mesta. Jag var inte så värst förtjust i förra årets.</p><p></p><p>Personligen tror jag annars att ett mycket lätt revers camber ihop med en "normal" skärning och en hyfsat styv konstruktion kan bli lite av framtiden för stora skidor som också skall funka hyfsat i pist. På transporten skadar inte neg.spannet så mycket och ligger man på stenhårt med mycket kantning i pisten så spelar det inte så stor roll heller eftersom man då "trycker igenom" hela skidan ändå. I offpist kommer dock neg.spannet till sin rätt och man får bättre flyt utan att behöva en så supermjuk topp. Många av mina favvoskidor de senaste 15 åren har haft nästan 0 spann. Kantar man skidorna aktivt får man ju tryck på ändarna ändå och utan spann blir skidorna mycket snabbare att kasta över från kant till kant.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 277773, member: 13245"] Håller helt med. Så fort det är annat än ren offpist och då företrädelsevis tämligen orörd sådan kommer andra aspekter in, Men då är vi inne på kompromisskidor, vilket är lite av en annan fråga. Håller med om att Gotama (årets) säkert är en bra kompromiss för lite av det mesta. Jag var inte så värst förtjust i förra årets. Personligen tror jag annars att ett mycket lätt revers camber ihop med en "normal" skärning och en hyfsat styv konstruktion kan bli lite av framtiden för stora skidor som också skall funka hyfsat i pist. På transporten skadar inte neg.spannet så mycket och ligger man på stenhårt med mycket kantning i pisten så spelar det inte så stor roll heller eftersom man då "trycker igenom" hela skidan ändå. I offpist kommer dock neg.spannet till sin rätt och man får bättre flyt utan att behöva en så supermjuk topp. Många av mina favvoskidor de senaste 15 åren har haft nästan 0 spann. Kantar man skidorna aktivt får man ju tryck på ändarna ändå och utan spann blir skidorna mycket snabbare att kasta över från kant till kant. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredare skidor
Tillbaka
Topp