Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredare skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 277808" data-attributes="member: 26232"><p>Jag har aldrig provat reverse camber (eller omvänt spann som jag gissar att det heter på svenska) men min förhoppning när det gäller sådana puderskidor är just att de går att bygga hyfsat styva för att få bra pist-prestanda och stabila skidor i uppkörd snö, samtidigt som de flyter bra och är lättmanövrerade i lössnön. </p><p></p><p>Med skidor med normalt spann verkar det som att det alltid blir kompromisser mellan styvhet för pist och uppkört och mjukhet för bra flyt och manövrerbarhet i puder. Det var rätt roligt att se en annan forum-innevånare köra sina Sanouk i uppkörd snö, man ser med blotta ögat hur skidan böjer sig även när det inte går speciellt fort...</p><p></p><p>Ska även bli spännande att se hur Salomons nya skida med omvänt spann framför foten och normalt spann bakom foten fungerar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 277808, member: 26232"] Jag har aldrig provat reverse camber (eller omvänt spann som jag gissar att det heter på svenska) men min förhoppning när det gäller sådana puderskidor är just att de går att bygga hyfsat styva för att få bra pist-prestanda och stabila skidor i uppkörd snö, samtidigt som de flyter bra och är lättmanövrerade i lössnön. Med skidor med normalt spann verkar det som att det alltid blir kompromisser mellan styvhet för pist och uppkört och mjukhet för bra flyt och manövrerbarhet i puder. Det var rätt roligt att se en annan forum-innevånare köra sina Sanouk i uppkörd snö, man ser med blotta ögat hur skidan böjer sig även när det inte går speciellt fort... Ska även bli spännande att se hur Salomons nya skida med omvänt spann framför foten och normalt spann bakom foten fungerar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredare skidor
Tillbaka
Topp