Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredd på midja K2 - snälla kom med bra tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 994981" data-attributes="member: 12483"><p>Superburnin är i mitt tycke en osedvanligt styv (hårt flex) damskida, men det är ju så K2 vill presentera den, en skida för hårdkörande sportiga tjejer i pist. Sannolikt har den ett utmärkt grepp på hårt underlag. Om man inte har styrkan (som du antyder) eller tekniken (...?) så är risken att man mest hasar omkring på den tyvärr.</p><p></p><p>Superglide (80 mm) har blivit högt prisad i amerikanska tester för sin användarvänlighet och att vara allmänt lättåkt (..tydligen K2-typiskt). Det känns framför allt inte lika "spettig" som Superburnin vid handböjning. Herrvarianten heter Rictor och kan vara ett ytterligare alternativ, speciellt om du är ute efter greppet på hårt underlag. Den är med säkerhet något biffigare än Supergliden. </p><p></p><p>Superstitious (84 mm) har jag ärlgt talat inte kikat närmare på, men du skriver 95% pist och visst då funkar ju även denna sannolikt, dock i mitt tycke i bredaste laget. </p><p></p><p>Jag förslår Superglide i 167 cm, alternativt Rictor samma längd (...du bör kanske testa först).</p><p>Sen finns ju andra fabrikat...</p><p></p><p>SEN...</p><p><strong>Isgrepp</strong> är ett en kombination av skidans egenskaper, vassa kanter ( sååå viktigt!), pjäxor som sitter korrekt på foten och har "tillräcklig styvhet" (...viktigare än många tror) och sist men inte minst åkarens teknik, styrka och kondition.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 994981, member: 12483"] Superburnin är i mitt tycke en osedvanligt styv (hårt flex) damskida, men det är ju så K2 vill presentera den, en skida för hårdkörande sportiga tjejer i pist. Sannolikt har den ett utmärkt grepp på hårt underlag. Om man inte har styrkan (som du antyder) eller tekniken (...?) så är risken att man mest hasar omkring på den tyvärr. Superglide (80 mm) har blivit högt prisad i amerikanska tester för sin användarvänlighet och att vara allmänt lättåkt (..tydligen K2-typiskt). Det känns framför allt inte lika "spettig" som Superburnin vid handböjning. Herrvarianten heter Rictor och kan vara ett ytterligare alternativ, speciellt om du är ute efter greppet på hårt underlag. Den är med säkerhet något biffigare än Supergliden. Superstitious (84 mm) har jag ärlgt talat inte kikat närmare på, men du skriver 95% pist och visst då funkar ju även denna sannolikt, dock i mitt tycke i bredaste laget. Jag förslår Superglide i 167 cm, alternativt Rictor samma längd (...du bör kanske testa först). Sen finns ju andra fabrikat... SEN... [b]Isgrepp[/b] är ett en kombination av skidans egenskaper, vassa kanter ( sååå viktigt!), pjäxor som sitter korrekt på foten och har "tillräcklig styvhet" (...viktigare än många tror) och sist men inte minst åkarens teknik, styrka och kondition. Lycka till! /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredd på midja K2 - snälla kom med bra tips!
Tillbaka
Topp