Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredd på midja K2 - snälla kom med bra tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 994988" data-attributes="member: 96738"><p>Kör själv på ett par Rictor, visserligen något år gamla, men kan inte riktigt se någon skillnad på skidan genom åren. </p><p>Väger visserligen 80kg, kille, 178 och tävlingsbakgrund men jag tycker att dem håller upp till det jag använder dem till; slarvköra i svenska småbackarna. </p><p>För att inte skrämma bort dig så kan jag meddela att min yngre syster, vikt okänd, längd 175isch. (17 år och konståkerska) testade skidorna och fann dem väldigt förlåtande. Hon kunde carva bra i dem röda backarna och dem gav henne tillräckligt med flyt för att vara roliga vid sidan om pisten. Hon har ingen tävlingsbakgrund och brinner inte lika mycket för skidåkning som andra parter i familjen, men hon åker några veckor per år och kan (typ) märka skillnaden på skidor. </p><p>Annars kan jag rekommendera Atomic Cloud D2 73. En stabil men ändå lättåkt damskida om man ska tro på min syster (hennes egna skida.) Lite stabilare än du är van vid kanske, men likt min syrra kan man gå ned lite i längd (inget extremt) för att fortfarande behålla "enkelheten" i skidåkningen. Vid handflexande känns skidan solid men den ser ut att vara lättsladdad. </p><p></p><p>Flummigt inlägg, men det är en effekt av sovmorgon. </p><p></p><p>PS. kan tillägas att jag äger 167 versionen av Rictor, i kortaste laget och anledningen till att min syster testade dom (behålla dem i familjen eller sälja iväg) ser ut som det blir att behålla dem DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 994988, member: 96738"] Kör själv på ett par Rictor, visserligen något år gamla, men kan inte riktigt se någon skillnad på skidan genom åren. Väger visserligen 80kg, kille, 178 och tävlingsbakgrund men jag tycker att dem håller upp till det jag använder dem till; slarvköra i svenska småbackarna. För att inte skrämma bort dig så kan jag meddela att min yngre syster, vikt okänd, längd 175isch. (17 år och konståkerska) testade skidorna och fann dem väldigt förlåtande. Hon kunde carva bra i dem röda backarna och dem gav henne tillräckligt med flyt för att vara roliga vid sidan om pisten. Hon har ingen tävlingsbakgrund och brinner inte lika mycket för skidåkning som andra parter i familjen, men hon åker några veckor per år och kan (typ) märka skillnaden på skidor. Annars kan jag rekommendera Atomic Cloud D2 73. En stabil men ändå lättåkt damskida om man ska tro på min syster (hennes egna skida.) Lite stabilare än du är van vid kanske, men likt min syrra kan man gå ned lite i längd (inget extremt) för att fortfarande behålla "enkelheten" i skidåkningen. Vid handflexande känns skidan solid men den ser ut att vara lättsladdad. Flummigt inlägg, men det är en effekt av sovmorgon. PS. kan tillägas att jag äger 167 versionen av Rictor, i kortaste laget och anledningen till att min syster testade dom (behålla dem i familjen eller sälja iväg) ser ut som det blir att behålla dem DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bredd på midja K2 - snälla kom med bra tips!
Tillbaka
Topp