Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Brist på ansvar hos Sasquatch/Arcteryx
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gelendesprung" data-source="post: 85438" data-attributes="member: 35006"><p>Frågan är ju egentligen i vilken mån Tierrabutiken a.k.a. adventura givit la_grave råd att köpa den storlek han nu köpt. Bevisningen i den frågan är ju skitsvår och obefintlig så det är egentligen onödigt för oss utomstående att debattera frågan. </p><p></p><p>Själv tycker jag att ett butkisbiträde bör ha provat alla "dyrare kläder"* i butiken och iaf liknande kläder "på berget". utifrån detta borde man kunna visa kunden hur kläderna kommer sitta. </p><p>När jag har köpt skidkläder har jag helt enkelt provat att sträcka på armarna, huka mig ner etc. för att upptäcka om det "spänner" någonstans och det har alltid blivit bra. Huruvida byxbenen inte går över pjäxskaften eller om ryggsäcken sitter över nåt blixtlås på jackan får man väl prova när man kommer hem, men annars är väl skillnaden mellan att vara på "torra land" och på berget mest snö, vind och kyla. Jag har svårt att förstå hur det kan vara så stor skillnad på passform.</p><p></p><p>Det är klart att butiken inte medvetet försökt luras, det skulle vara en no-win-situation. Det är emellertid mänskligt att fela och om det är butikspersonalens eller la_graves omdömme som inte var på topp just den dagen är ju förbannat svårt att veta. Att vara 195 lång och ha stl. L är väl inte helt galet? jag är själv 188 och köper nästan alltid stl. M.</p><p></p><p>Jag hoppas la_grave går vidare till ARN, det skulle vara interessant att se hur de ställer sig i frågan, det är inte helt omöjligt att la_grave får rätt. Eftersom han är att se som den svagare avtalsparten kan oklarheter mycket väl tolkas till hans fördel trots att han kanske egentligen bara är bitter över sitt eget misstag.</p><p></p><p>Hoppas vi snart får läsa om den rafflande upplösningen i detta konsumeträttens drama!</p><p></p><p>---------------------------------------------------------------</p><p>*man kan ju inte prova varenda T-shirt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gelendesprung, post: 85438, member: 35006"] Frågan är ju egentligen i vilken mån Tierrabutiken a.k.a. adventura givit la_grave råd att köpa den storlek han nu köpt. Bevisningen i den frågan är ju skitsvår och obefintlig så det är egentligen onödigt för oss utomstående att debattera frågan. Själv tycker jag att ett butkisbiträde bör ha provat alla "dyrare kläder"* i butiken och iaf liknande kläder "på berget". utifrån detta borde man kunna visa kunden hur kläderna kommer sitta. När jag har köpt skidkläder har jag helt enkelt provat att sträcka på armarna, huka mig ner etc. för att upptäcka om det "spänner" någonstans och det har alltid blivit bra. Huruvida byxbenen inte går över pjäxskaften eller om ryggsäcken sitter över nåt blixtlås på jackan får man väl prova när man kommer hem, men annars är väl skillnaden mellan att vara på "torra land" och på berget mest snö, vind och kyla. Jag har svårt att förstå hur det kan vara så stor skillnad på passform. Det är klart att butiken inte medvetet försökt luras, det skulle vara en no-win-situation. Det är emellertid mänskligt att fela och om det är butikspersonalens eller la_graves omdömme som inte var på topp just den dagen är ju förbannat svårt att veta. Att vara 195 lång och ha stl. L är väl inte helt galet? jag är själv 188 och köper nästan alltid stl. M. Jag hoppas la_grave går vidare till ARN, det skulle vara interessant att se hur de ställer sig i frågan, det är inte helt omöjligt att la_grave får rätt. Eftersom han är att se som den svagare avtalsparten kan oklarheter mycket väl tolkas till hans fördel trots att han kanske egentligen bara är bitter över sitt eget misstag. Hoppas vi snart får läsa om den rafflande upplösningen i detta konsumeträttens drama! --------------------------------------------------------------- *man kan ju inte prova varenda T-shirt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Brist på ansvar hos Sasquatch/Arcteryx
Tillbaka
Topp