Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Brist på ansvar hos Sasquatch/Arcteryx
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="matshogberg" data-source="post: 85446" data-attributes="member: 38277"><p>Ok...här kommer ännu en vinkling.......</p><p>Det var en bra beskrivning av ärendet, helt klart...och jag råkade ut för detta en gång på Sveriges största och bästa Skidaffär, beläget i ett garage.</p><p>Jag har tidigare ett förflutet som portnötare på JSM nivå och har kört hela racet med sässongande osv..........man snittar nuförtiden kankse mellan 20-30 skiddagar / år och anser väl att jag känner mina fötter o åkstil rätt hyfsat....så man skulle då plöja ned ett antal 1000lappar i ny outfit.........vi plockade fram några olika varianter och skidorna blev klockrent......men skorna....ja de blev katastrof............tänkte att jag denna gång skulle testa "den franska pjäxan" och hittade en modell som kändes OK..........men i halvstorlekarnas satans värld så fastnade jag i att 28:an gav för tsakigt hälgrepp (då detta är EN HEL skalstorlek större och inte en halv) och 27.5:an var för smal (då detta är 27:ans skal..........och det var ju fan.......så jag insåg att en bootfit skulle komma ifråga förr eller senare.....28:an kändes stor om man inte drog åt som saaaatan och 27.5:an var ju för liten....så jag ställde mig frågande......Jo, "halva sverige åker med för stora skor" blev svaret.....och man skulle ju testa med minimal strumpa osv..........ja, så jag körde på dem 1 sässong och det gav fan inte med sig....man ska fan inte frysa när det är +13 grader i Stryn....så inför förra sässongen så gjordes en bootfit...och det blev bättre men inte bra......och då är det som så att jag ändå tänjt ut skalet så mycket det går .....men ändå är det inte optimalt.......jag har relativt breda fötter och skon är för liten, det bara är så......och detta med ett par vanliga lågskostrumpor........det gör att jag får spänna upp skiten så fort jag inte kör och tvingas sitta om vartannat med benen dinglande/på fotsödet i liften för att få tillbaka blodgenomströmmningen.......så ni kan ju haja vilken smärta det är att skidbestiga/Klättra i skiten........här tycker man ju att personalen skulle lyssnat bättre och tagit fram ett helt gäng olika skor....men inför sässongen finns det ingen tid.........så vems är då felet......</p><p></p><p>Ja jag anser ju ändå att största delen är mitt.....är man så jävla insnöad att man absolut vill hitta/tetsa ett visst märke istället för att lyssna på kroppen så får man fan skylla sig själv.....hur mycket än personalen går på.......jag skulle ha tagit mina favoritstrumpor och testat tills jag blev nöjd....och skitit i dom Franska Vitlökstofflorna..........men problemet är ju att man ÄR beroende av personalen som ska hämta fram storlekar osv.....och är det mycket att göra så går dom lättaste vägen....det gör alla, tyvärr även läkare ibland........börjar klockan sen närma sig 18 så känns det än mer angeläget att avsluta med kund....så är det bara....</p><p></p><p>Så jag vill säga till dig.....det yttertsa ansvaret ligger hos dig, helt klart......MÅSTE du bara ha Arcterryx och känner att modell/personal inte får det att funka...då hade jag nog gått till ett annat ställe och testat och hört vad dom sagt där...........Jag själv åker i ett Haglöfs Solid ställ och det är super....anpassad för extrem rörelsefrihet och när man sträcker armarna upp över huvudet så rör sig inte själva jackan........jag gav dryga 8.000 för mitt ställ och det är i samma klass som det du får på Arcteryxx......</p><p>Så tyvärr, skitbutik eller inte.....har du bestämmt dig för att köra Jaguar och den inte beter sig som en BMW så kan du knappeligen klaga på annat än personalens arrogans......det är ju ändå på dig som stället sitter och det är bara du som kan bedömma om det sitter bra och beter sig bra....så solly solly......</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="matshogberg, post: 85446, member: 38277"] Ok...här kommer ännu en vinkling....... Det var en bra beskrivning av ärendet, helt klart...och jag råkade ut för detta en gång på Sveriges största och bästa Skidaffär, beläget i ett garage. Jag har tidigare ett förflutet som portnötare på JSM nivå och har kört hela racet med sässongande osv..........man snittar nuförtiden kankse mellan 20-30 skiddagar / år och anser väl att jag känner mina fötter o åkstil rätt hyfsat....så man skulle då plöja ned ett antal 1000lappar i ny outfit.........vi plockade fram några olika varianter och skidorna blev klockrent......men skorna....ja de blev katastrof............tänkte att jag denna gång skulle testa "den franska pjäxan" och hittade en modell som kändes OK..........men i halvstorlekarnas satans värld så fastnade jag i att 28:an gav för tsakigt hälgrepp (då detta är EN HEL skalstorlek större och inte en halv) och 27.5:an var för smal (då detta är 27:ans skal..........och det var ju fan.......så jag insåg att en bootfit skulle komma ifråga förr eller senare.....28:an kändes stor om man inte drog åt som saaaatan och 27.5:an var ju för liten....så jag ställde mig frågande......Jo, "halva sverige åker med för stora skor" blev svaret.....och man skulle ju testa med minimal strumpa osv..........ja, så jag körde på dem 1 sässong och det gav fan inte med sig....man ska fan inte frysa när det är +13 grader i Stryn....så inför förra sässongen så gjordes en bootfit...och det blev bättre men inte bra......och då är det som så att jag ändå tänjt ut skalet så mycket det går .....men ändå är det inte optimalt.......jag har relativt breda fötter och skon är för liten, det bara är så......och detta med ett par vanliga lågskostrumpor........det gör att jag får spänna upp skiten så fort jag inte kör och tvingas sitta om vartannat med benen dinglande/på fotsödet i liften för att få tillbaka blodgenomströmmningen.......så ni kan ju haja vilken smärta det är att skidbestiga/Klättra i skiten........här tycker man ju att personalen skulle lyssnat bättre och tagit fram ett helt gäng olika skor....men inför sässongen finns det ingen tid.........så vems är då felet...... Ja jag anser ju ändå att största delen är mitt.....är man så jävla insnöad att man absolut vill hitta/tetsa ett visst märke istället för att lyssna på kroppen så får man fan skylla sig själv.....hur mycket än personalen går på.......jag skulle ha tagit mina favoritstrumpor och testat tills jag blev nöjd....och skitit i dom Franska Vitlökstofflorna..........men problemet är ju att man ÄR beroende av personalen som ska hämta fram storlekar osv.....och är det mycket att göra så går dom lättaste vägen....det gör alla, tyvärr även läkare ibland........börjar klockan sen närma sig 18 så känns det än mer angeläget att avsluta med kund....så är det bara.... Så jag vill säga till dig.....det yttertsa ansvaret ligger hos dig, helt klart......MÅSTE du bara ha Arcterryx och känner att modell/personal inte får det att funka...då hade jag nog gått till ett annat ställe och testat och hört vad dom sagt där...........Jag själv åker i ett Haglöfs Solid ställ och det är super....anpassad för extrem rörelsefrihet och när man sträcker armarna upp över huvudet så rör sig inte själva jackan........jag gav dryga 8.000 för mitt ställ och det är i samma klass som det du får på Arcteryxx...... Så tyvärr, skitbutik eller inte.....har du bestämmt dig för att köra Jaguar och den inte beter sig som en BMW så kan du knappeligen klaga på annat än personalens arrogans......det är ju ändå på dig som stället sitter och det är bara du som kan bedömma om det sitter bra och beter sig bra....så solly solly...... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Brist på ansvar hos Sasquatch/Arcteryx
Tillbaka
Topp