Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Brist på ansvar hos Sasquatch/Arcteryx
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lunchboy" data-source="post: 85452" data-attributes="member: 39109"><p>Herregud!</p><p>La Grave, vad jobbar du med/vill jobba med? Tänk dig in i situationen i vilken som helst branch, så ser du att din argumentation inte håller. Skall en fiskgubbe ha ätit alla fiskrätter, en datanörd tryckt på alla datorer och en byggare bott i alla hus...?</p><p></p><p>Tänk att du tror att de som jobbar i en klädaffär med under 100.-/timme har provat hela sortimentet i sån miljö och väderlek som den är tänkt använd... Det skulle betyda sjuka kostnader (olika storlekar, herr/dammodeller, alla olika modeller, klättergrejer på klättring, fjällgrejer på fjället, skidprylar i backen)</p><p></p><p>Har jobbat många år i sportbutik modell dyrare och har naturligtvis provat mycket grejer, men det finns INGET märke som ser till att du får prova ALLA deras grejer i sin naturliga miljö! Det kräver ju också att personalen måste använda hela sin fritid utomhus (och då menar jag inte utanför SpyBar).</p><p></p><p>Ditt resonemang ger ju ungefär denna slutsats: säger personalen NÅGOT, så kan jag lämna in grejerna när jag har använt dem. I den affären jag jobbar i kommer det dagligen in kunder som "inte vet riktigt" vad de har behov för. När jag då hjälper dem efter bästa förmåga är det ofta så att jag säger till dem att de "borde ha den storleken i stället för den", och ser till att de får låna med sig grejerna hem och prova. Men till slut är det ju DU som måste bestämma... Det kan ju inte vara så att bara för kunden har rätt- att säljaren har fel...</p><p></p><p>Och hur kan det vara så inihelvete fel när du kan använda prylarna?</p><p></p><p>Och en sak till skall du tänka på: bara för att du köper ett visst märke eller till ett visst pris är det inte så att du skall ha bättre service! Det är MÄRKET som skiljer dessa prylar från andra. Kanske några små lösningar i plagget också, men det är inte något helt fantastiskt övermänskligt bra med a-ryx... Det kallas prispolitik och marknadsföring. Service och kvalitet skall du ALLTID ha!</p><p></p><p>Väx upp nu. Inse att du måste fatta vissa beslut själv- och stå för dem. Gilla läget. Sälj prylarna och köp igen. Learning by doing.</p><p>Read it and weap</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lunchboy, post: 85452, member: 39109"] Herregud! La Grave, vad jobbar du med/vill jobba med? Tänk dig in i situationen i vilken som helst branch, så ser du att din argumentation inte håller. Skall en fiskgubbe ha ätit alla fiskrätter, en datanörd tryckt på alla datorer och en byggare bott i alla hus...? Tänk att du tror att de som jobbar i en klädaffär med under 100.-/timme har provat hela sortimentet i sån miljö och väderlek som den är tänkt använd... Det skulle betyda sjuka kostnader (olika storlekar, herr/dammodeller, alla olika modeller, klättergrejer på klättring, fjällgrejer på fjället, skidprylar i backen) Har jobbat många år i sportbutik modell dyrare och har naturligtvis provat mycket grejer, men det finns INGET märke som ser till att du får prova ALLA deras grejer i sin naturliga miljö! Det kräver ju också att personalen måste använda hela sin fritid utomhus (och då menar jag inte utanför SpyBar). Ditt resonemang ger ju ungefär denna slutsats: säger personalen NÅGOT, så kan jag lämna in grejerna när jag har använt dem. I den affären jag jobbar i kommer det dagligen in kunder som "inte vet riktigt" vad de har behov för. När jag då hjälper dem efter bästa förmåga är det ofta så att jag säger till dem att de "borde ha den storleken i stället för den", och ser till att de får låna med sig grejerna hem och prova. Men till slut är det ju DU som måste bestämma... Det kan ju inte vara så att bara för kunden har rätt- att säljaren har fel... Och hur kan det vara så inihelvete fel när du kan använda prylarna? Och en sak till skall du tänka på: bara för att du köper ett visst märke eller till ett visst pris är det inte så att du skall ha bättre service! Det är MÄRKET som skiljer dessa prylar från andra. Kanske några små lösningar i plagget också, men det är inte något helt fantastiskt övermänskligt bra med a-ryx... Det kallas prispolitik och marknadsföring. Service och kvalitet skall du ALLTID ha! Väx upp nu. Inse att du måste fatta vissa beslut själv- och stå för dem. Gilla läget. Sälj prylarna och köp igen. Learning by doing. Read it and weap [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Brist på ansvar hos Sasquatch/Arcteryx
Tillbaka
Topp