Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
bröllopsresa i Nya Zeeland
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fidel" data-source="post: 959293" data-attributes="member: 116239"><p>Hej!</p><p></p><p>Eftersom du har en begransad tidsplan och vill se lite glaciarer sa kan jag tipsa om Tasman glacier skiing dar man utgar fran Mt Cook national park vilket ar ungefar halvvags mellan cristchurch och queenstown, ca 5 timmar via bil fran cristchurch. Dom tar dig upp pa mt cook och den storsta glaciaren pa nya zealand. Eftersom i storsta del allt pa nya zealand ar vaderberoende sa rekommenderar jag att planera in i alla fall tva dagar till heliskiing. Annars har du alltid Coronet peak nere 20 minuter fran Queenstown dar du tyvarr itne har nagra glaciarer och puder endast om du har tur. Jag hade rekommenderat att boka in er pa en heliskiing tur pa glaciarerna och sedan rort er vidare ner till Queenstown dar ni far se gott om hoga berg och sjoar eftersom ni anda ska flyga ut darifran.</p><p></p><p>Ga in pa www.snow.co.nz dar kan du hitta all information om skidorter/heliskiing/snolaget och boka i stort satt allt. Kan bara saga att det ar verklgien en bra destination for en brollopsresa, om ni inte har varit dar innan kommer ni inte bli besvikna av vanligheten hos manniskor och den ororda naturen. Aven om ni inte komemr upp pa berget sa finns det alltid nagot annat att hitta pa. Planera inte for detaljerat ar mitt tips!</p><p></p><p>Hoppas jag hjalpte dig lite i alla fall!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fidel, post: 959293, member: 116239"] Hej! Eftersom du har en begransad tidsplan och vill se lite glaciarer sa kan jag tipsa om Tasman glacier skiing dar man utgar fran Mt Cook national park vilket ar ungefar halvvags mellan cristchurch och queenstown, ca 5 timmar via bil fran cristchurch. Dom tar dig upp pa mt cook och den storsta glaciaren pa nya zealand. Eftersom i storsta del allt pa nya zealand ar vaderberoende sa rekommenderar jag att planera in i alla fall tva dagar till heliskiing. Annars har du alltid Coronet peak nere 20 minuter fran Queenstown dar du tyvarr itne har nagra glaciarer och puder endast om du har tur. Jag hade rekommenderat att boka in er pa en heliskiing tur pa glaciarerna och sedan rort er vidare ner till Queenstown dar ni far se gott om hoga berg och sjoar eftersom ni anda ska flyga ut darifran. Ga in pa www.snow.co.nz dar kan du hitta all information om skidorter/heliskiing/snolaget och boka i stort satt allt. Kan bara saga att det ar verklgien en bra destination for en brollopsresa, om ni inte har varit dar innan kommer ni inte bli besvikna av vanligheten hos manniskor och den ororda naturen. Aven om ni inte komemr upp pa berget sa finns det alltid nagot annat att hitta pa. Planera inte for detaljerat ar mitt tips! Hoppas jag hjalpte dig lite i alla fall! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
bröllopsresa i Nya Zeeland
Tillbaka
Topp