Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Brud Behöver Bräd Hjälp !
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 1020404" data-attributes="member: 29149"><p>Jag tycker att en bräda inte behöver vara så mjuk för att vara lekfull när man byter till rocker. Enda skälet för en mjuk bräda är om du leker mer än åker om du förstår vad jag menar. Det är klart att en styvare bräda inte böjer sig lika lätt men en flex X utan rocker känns enligt mig klart styvare, stabilare och till viss mån tristare än en med samma flex med rocker. Om du också kör på större berg än kungsberget så tror jag att du ska överväga noga innan du går ned i flex, längd och byter till rocker samtidigt. </p><p></p><p>Jag skulle nog också fundera på om du ska köpa en kort vanlig bräda eller en som är riktad till tjejer. Min erfarenhet av att ha testat ett fåtal tjejbrädor är att de var som halvtaskiga hyrbrädor med blomgrafik. Säkert är det olika mellan olika märken hur mycket pengar de plöjer ned i att ta fram bra tjejbrädor. Förutom midjebredd är jag inte så övertygad om att tjejer vill ha annan flexkurva eller dylikt jmfrt med killar.</p><p></p><p>Det finns dock en reell risk att du får kassa råd (inkl detta) när det är nästan bara tyngre män som svarar på dina frågor. Kanske borde du PM:a någon brädtjej istället?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 1020404, member: 29149"] Jag tycker att en bräda inte behöver vara så mjuk för att vara lekfull när man byter till rocker. Enda skälet för en mjuk bräda är om du leker mer än åker om du förstår vad jag menar. Det är klart att en styvare bräda inte böjer sig lika lätt men en flex X utan rocker känns enligt mig klart styvare, stabilare och till viss mån tristare än en med samma flex med rocker. Om du också kör på större berg än kungsberget så tror jag att du ska överväga noga innan du går ned i flex, längd och byter till rocker samtidigt. Jag skulle nog också fundera på om du ska köpa en kort vanlig bräda eller en som är riktad till tjejer. Min erfarenhet av att ha testat ett fåtal tjejbrädor är att de var som halvtaskiga hyrbrädor med blomgrafik. Säkert är det olika mellan olika märken hur mycket pengar de plöjer ned i att ta fram bra tjejbrädor. Förutom midjebredd är jag inte så övertygad om att tjejer vill ha annan flexkurva eller dylikt jmfrt med killar. Det finns dock en reell risk att du får kassa råd (inkl detta) när det är nästan bara tyngre män som svarar på dina frågor. Kanske borde du PM:a någon brädtjej istället? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Brud Behöver Bräd Hjälp !
Tillbaka
Topp