Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bruka inte Guide på berget!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 18755" data-attributes="member: 14483"><p>Att din bästa skidupplevelse har varit under övervakning av en guide säger inte mycket om själva skidupplevelsen men kanske mer om dig som person. </p><p></p><p>Vad jag bestämt ogillar med hela den här guidehysterin är att man lämnar över ansvar och beslutsfattande till någon annan. Helt plötsligt så har man betalt för att få omyndigförklara sig själv. </p><p></p><p>Visst kan ofta dessa lirare en hel del om berget och ofta men inte alltid så har det genvägar till bra åk/linjer. Men kan man inte som självständig människa skaffa sig dessa annorstädes? Var tog den fria viljan vägen, slutade helt plötsligt skidåkare att själv vilja stå för strapatsen/utmaningen. När blev bergskulturen så full av mjukryggar.</p><p></p><p>Att sedan behöva betala för att guiden skall dela med sig av sin lokalkännedom är ju som att vara ungen med godispåsen som köper sig polare. Bergsaktivitet är som sex, krävs det pengar för att få en kamrat är det något som är galet. </p><p></p><p></p><p>Dustbin, raring, får jag vara Ice Man?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 18755, member: 14483"] Att din bästa skidupplevelse har varit under övervakning av en guide säger inte mycket om själva skidupplevelsen men kanske mer om dig som person. Vad jag bestämt ogillar med hela den här guidehysterin är att man lämnar över ansvar och beslutsfattande till någon annan. Helt plötsligt så har man betalt för att få omyndigförklara sig själv. Visst kan ofta dessa lirare en hel del om berget och ofta men inte alltid så har det genvägar till bra åk/linjer. Men kan man inte som självständig människa skaffa sig dessa annorstädes? Var tog den fria viljan vägen, slutade helt plötsligt skidåkare att själv vilja stå för strapatsen/utmaningen. När blev bergskulturen så full av mjukryggar. Att sedan behöva betala för att guiden skall dela med sig av sin lokalkännedom är ju som att vara ungen med godispåsen som köper sig polare. Bergsaktivitet är som sex, krävs det pengar för att få en kamrat är det något som är galet. Dustbin, raring, får jag vara Ice Man? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bruka inte Guide på berget!
Tillbaka
Topp