Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bruka inte Guide på berget!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 18758" data-attributes="member: 14483"><p>Nej Sherlock, du kan ju omöjligt veta hur mycket eller var jag har styrt mina lagg. Har knappt koll på det själv.</p><p></p><p>Visst kan berget bete sig nyckfullt och det är inte alltid som det går som man tänkt sig, det är en av tjusningarna med bergsaktiviteter! </p><p></p><p>Att vara lite självständig på berget behöver inte betyda att man huvudlöst kastar sig utför branterna. Visst finns det bra många som har mer mod en förnuft vilket kan vara en beundransvärd egenskap men med en gnutta förstånd kan man göra rimligare riskkalkyleringar. </p><p>Så in-i-helvete svårt är det inte att samla på sig lite kunskap, erfarenhet och ”gud förbjuder” så kan man ju öppna käften och snacka lite med de lokala gubbarna. </p><p></p><p>Vad jag avskyr är denna jag-vill-gå-i- ledband mentalitet som sprider sig som en löpeld i skidåkarleden. Att ha spenderat någon dag i bakhasarna på en Guide</p><p>anses som något att skrävla om när man placerat arslet på barstolen. Var tog all självtillit, vilja och modet vägen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 18758, member: 14483"] Nej Sherlock, du kan ju omöjligt veta hur mycket eller var jag har styrt mina lagg. Har knappt koll på det själv. Visst kan berget bete sig nyckfullt och det är inte alltid som det går som man tänkt sig, det är en av tjusningarna med bergsaktiviteter! Att vara lite självständig på berget behöver inte betyda att man huvudlöst kastar sig utför branterna. Visst finns det bra många som har mer mod en förnuft vilket kan vara en beundransvärd egenskap men med en gnutta förstånd kan man göra rimligare riskkalkyleringar. Så in-i-helvete svårt är det inte att samla på sig lite kunskap, erfarenhet och ”gud förbjuder” så kan man ju öppna käften och snacka lite med de lokala gubbarna. Vad jag avskyr är denna jag-vill-gå-i- ledband mentalitet som sprider sig som en löpeld i skidåkarleden. Att ha spenderat någon dag i bakhasarna på en Guide anses som något att skrävla om när man placerat arslet på barstolen. Var tog all självtillit, vilja och modet vägen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bruka inte Guide på berget!
Tillbaka
Topp