Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bruka inte Guide på berget!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nalleman" data-source="post: 18762" data-attributes="member: 10597"><p>Vad jag vet finns det ingenting som hindrar att du, om du inte vill bli guidad, hyr helikoptern privat och ber den släppa av dig på valfri topp. 9000 kronor tar de i Riksgränsen om du vill ha tillgång till helikoptern en timme. Ingenting för de flesta, men det kanske passar dig. </p><p></p><p>Den mentalitet som du beskriver bland guiderna i gränsen förvånar mig, har iof aldrig flygit med dem men eftersom jag ibland sitter i Sportrecetionen har jag träffat dem och det verkar både trevliga och naturliga. Kanske tar de på sig någon snobbig roll när de får gäster men det verkar väldigt korkat. Sätt dig o snacka med Anders Bergvall och du kommer inse vilken skön människa han är! Sen får vi helt enkelt svälja att han har mer kunskap i fjällvett och guidning än vad vi kommer få under en livstid och därmed lita på vad han säger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nalleman, post: 18762, member: 10597"] Vad jag vet finns det ingenting som hindrar att du, om du inte vill bli guidad, hyr helikoptern privat och ber den släppa av dig på valfri topp. 9000 kronor tar de i Riksgränsen om du vill ha tillgång till helikoptern en timme. Ingenting för de flesta, men det kanske passar dig. Den mentalitet som du beskriver bland guiderna i gränsen förvånar mig, har iof aldrig flygit med dem men eftersom jag ibland sitter i Sportrecetionen har jag träffat dem och det verkar både trevliga och naturliga. Kanske tar de på sig någon snobbig roll när de får gäster men det verkar väldigt korkat. Sätt dig o snacka med Anders Bergvall och du kommer inse vilken skön människa han är! Sen får vi helt enkelt svälja att han har mer kunskap i fjällvett och guidning än vad vi kommer få under en livstid och därmed lita på vad han säger. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bruka inte Guide på berget!
Tillbaka
Topp