Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Bruten handled.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Aquilon" data-source="post: 148205" data-attributes="member: 59920"><p>Känner ett litet behov av att skingra dimmorna här. Det tycks råda någon sorts missuppfattning om att en "spricka" är väsenskilt från ett "brott". I bägge fallen är benet av helt och hållet. Den enda skillnaden är hur felställda brottändarna är i förhållande till varandra. Sitter de mot varandra snyggt och prydligt så syns inte mer än just en "spricka" när man röntgar. Sitter de däremot lite fel så är det ett mer uppenbart avbrott. Läkningen sker dock på precis samma sätt i bägge fallen och risken att slå upp det hela vid ett nytt trauma är lika stor. Och ja, jag vet vad jag talar om eftersom jag har en läkarlegitimation i bagaget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Aquilon, post: 148205, member: 59920"] Känner ett litet behov av att skingra dimmorna här. Det tycks råda någon sorts missuppfattning om att en "spricka" är väsenskilt från ett "brott". I bägge fallen är benet av helt och hållet. Den enda skillnaden är hur felställda brottändarna är i förhållande till varandra. Sitter de mot varandra snyggt och prydligt så syns inte mer än just en "spricka" när man röntgar. Sitter de däremot lite fel så är det ett mer uppenbart avbrott. Läkningen sker dock på precis samma sätt i bägge fallen och risken att slå upp det hela vid ett nytt trauma är lika stor. Och ja, jag vet vad jag talar om eftersom jag har en läkarlegitimation i bagaget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Bruten handled.
Tillbaka
Topp