Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Brutit ryggen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 367657" data-attributes="member: 73781"><p>För min del var det en helt annan typ av skada, axel. Så det går inte att jämnföra men jag vet hur jäkla svårt det var att hitta motivation till sjukgymnastik då jag inte gjorde framsteg överhuvudtaget i fyra månader. Jag kunde inte göra mer framsteg innan stål skrotet var ute då det hindrade rörelserna men var tunget att sitta inne i minst nio månader.</p><p></p><p>Visst när det är en axel så är det kanske inte hela världen om man slarvar lite, men med ryggen det får liksom inte hända. </p><p></p><p>Jag vet inte om du kommer att komma till läget där du nått max med skrottet sittande kvar och bara skall underhålls träna fram tills bort tagningen. Men om du kommer till det läget bli inte förvånad om det tar emot att träna och att du blir deppig av att du inte gör framsteg. Det är just då det är viktigt att ha målbilden som man kämpar för.</p><p></p><p>Vet inte om du läst storyn om Karina Holekim som jag postade längre upp men jag tycker den är inspirerande till mycke. Framförallt just det att visst kommer inte kunna åka skidor i vinter men klättrade i september, det är fan så bra och jäkla mycke bättre än vad läkarna sa till henne. Man klarar av så jäkla mycke mer än vad man tror om man vågar. Man måste våga sätta upp höga mål man måste våga misslyckas nå målet. Dom flesta begränsar sig själva eftersom dom är så rädda att misslyckas så sätter dom inte upp höga mål. Det viktiga är att man måste våga misslyckas men man skall aldrig se ett misslyckande som ett misslyckande man skall glädja sig åt det man uppnådde och det som är kvar och inte uppnått skall man ha som inspirationskälla.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 367657, member: 73781"] För min del var det en helt annan typ av skada, axel. Så det går inte att jämnföra men jag vet hur jäkla svårt det var att hitta motivation till sjukgymnastik då jag inte gjorde framsteg överhuvudtaget i fyra månader. Jag kunde inte göra mer framsteg innan stål skrotet var ute då det hindrade rörelserna men var tunget att sitta inne i minst nio månader. Visst när det är en axel så är det kanske inte hela världen om man slarvar lite, men med ryggen det får liksom inte hända. Jag vet inte om du kommer att komma till läget där du nått max med skrottet sittande kvar och bara skall underhålls träna fram tills bort tagningen. Men om du kommer till det läget bli inte förvånad om det tar emot att träna och att du blir deppig av att du inte gör framsteg. Det är just då det är viktigt att ha målbilden som man kämpar för. Vet inte om du läst storyn om Karina Holekim som jag postade längre upp men jag tycker den är inspirerande till mycke. Framförallt just det att visst kommer inte kunna åka skidor i vinter men klättrade i september, det är fan så bra och jäkla mycke bättre än vad läkarna sa till henne. Man klarar av så jäkla mycke mer än vad man tror om man vågar. Man måste våga sätta upp höga mål man måste våga misslyckas nå målet. Dom flesta begränsar sig själva eftersom dom är så rädda att misslyckas så sätter dom inte upp höga mål. Det viktiga är att man måste våga misslyckas men man skall aldrig se ett misslyckande som ett misslyckande man skall glädja sig åt det man uppnådde och det som är kvar och inte uppnått skall man ha som inspirationskälla. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Brutit ryggen?
Tillbaka
Topp