Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Brutit ryggen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kylie" data-source="post: 383790" data-attributes="member: 15299"><p>Jag bröt tre kotor i en klätterolycka för ett o ett halvt år sedan. Läkningen gick ju bra o allt, jag hade även gips på benet samma 3 månader som jag hade korsetten, så mitt liv var inte asball... Virkade rätt många mössor vill jag lova... </p><p></p><p>Jag har fortfarande kvar besvär ibland. Jag får ont av att sitta still länge osv., men jag kan göra allt jag vill, typ åka skidor o klättra o sånt. Mitt bästa tips är att sedan när läkningen är klar hitta en sjukgymnast som är riktgit bra och som du känner att du kan ha en dialog med, du kommer behöva hjälp hela tiden, någon som kan ha en kontinuerlig kontakt med dig. Det är superviktigt!! i svenska vården blir man ätt lämnad vind för våg o jag hade tur som har en mamma som är sjukgymnast... </p><p></p><p>Seriöst, träning är det absolut viktigaste, så länge jag tränar ofta och mycket håller jag mig smärtfri, så fort jag slutar träna känns det skit igen. Sjukgymnasternas övningar kan kännas löjliga o som att de inte gör nån skillnad, men tro mig, det gör de!!!</p><p></p><p>lycka till, jag känner verkligen med dig!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kylie, post: 383790, member: 15299"] Jag bröt tre kotor i en klätterolycka för ett o ett halvt år sedan. Läkningen gick ju bra o allt, jag hade även gips på benet samma 3 månader som jag hade korsetten, så mitt liv var inte asball... Virkade rätt många mössor vill jag lova... Jag har fortfarande kvar besvär ibland. Jag får ont av att sitta still länge osv., men jag kan göra allt jag vill, typ åka skidor o klättra o sånt. Mitt bästa tips är att sedan när läkningen är klar hitta en sjukgymnast som är riktgit bra och som du känner att du kan ha en dialog med, du kommer behöva hjälp hela tiden, någon som kan ha en kontinuerlig kontakt med dig. Det är superviktigt!! i svenska vården blir man ätt lämnad vind för våg o jag hade tur som har en mamma som är sjukgymnast... Seriöst, träning är det absolut viktigaste, så länge jag tränar ofta och mycket håller jag mig smärtfri, så fort jag slutar träna känns det skit igen. Sjukgymnasternas övningar kan kännas löjliga o som att de inte gör nån skillnad, men tro mig, det gör de!!! lycka till, jag känner verkligen med dig!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Brutit ryggen?
Tillbaka
Topp