Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bs eller Fs vid 360?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RickardmedlemCroy" data-source="post: 223213" data-attributes="member: 66362"><p>I början när jag försökte lära mig 360 försökte jag mig alltid på FS 360, men eftersom att man snurar sista varvet med ryggen mot landningen så "låste" sig alltid rotationen när jag kommit runt ca 270 grader, försökte länge med detta men ju mer jag tog i desto mer typ corkade jag skruven så jag landade typ på mage med blicken mot hoppet. Blev jäkligt frustrerad, fan 360 e ju ingenting d kan man typ göra stillastående jue! tänkte jag, sjukt frustrerad. sen bara för o testa så prövade jag o göra en BS 3:a och satte den klockrent på första försöket. Började till och med överrotera mina bs3or efter nåra fler försök. </p><p></p><p>kort sammanfattning: för mig är bs360 lättare, och gissar att d e så för de flesta eftersom att man ser landningen när man ska landa, vid fs3 så ser man landningen när man bara roterat 180 o låser på nåt sett blicken vid landningen.</p><p></p><p>snurra väl//croy</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RickardmedlemCroy, post: 223213, member: 66362"] I början när jag försökte lära mig 360 försökte jag mig alltid på FS 360, men eftersom att man snurar sista varvet med ryggen mot landningen så "låste" sig alltid rotationen när jag kommit runt ca 270 grader, försökte länge med detta men ju mer jag tog i desto mer typ corkade jag skruven så jag landade typ på mage med blicken mot hoppet. Blev jäkligt frustrerad, fan 360 e ju ingenting d kan man typ göra stillastående jue! tänkte jag, sjukt frustrerad. sen bara för o testa så prövade jag o göra en BS 3:a och satte den klockrent på första försöket. Började till och med överrotera mina bs3or efter nåra fler försök. kort sammanfattning: för mig är bs360 lättare, och gissar att d e så för de flesta eftersom att man ser landningen när man ska landa, vid fs3 så ser man landningen när man bara roterat 180 o låser på nåt sett blicken vid landningen. snurra väl//croy [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bs eller Fs vid 360?
Tillbaka
Topp