Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
"bubblor på smalbenen"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bondelin" data-source="post: 357799" data-attributes="member: 63538"><p>jag har också dessa såkallade "bubblorna" på smalbenet. Någonting som uppkommit efter att jag i 4 års tid från och till haft benhinneinflammation. Till mig sade läkarna att dessa bubblor berodde på ärrbildningar som bildats då inflammationen gått för långt. Det finns en mängd olika saker man kan göra mot dem men resultaten brukar vara ganska individuella.</p><p>Vet inte om man helt kan få bort dem och tror ärligt talat inte det gör någon skillnad. Huvudsaken är ju att smärtan försvinner så att man kan leva som en vanlig människa, oavsett om man har några "bubblor" på benen=)</p><p>Att dra ut eller stretcha dom brukar göra sjukt ont! men det känns skit bra efteråt (när smärtan lagt sig). Med att dra ut dem menas med att en annan person (lättast så) placerar fingrarna längst smalbenets insida(där bubblorna finns) och underifrån drar handen utåt medans fingrarna fortfarande trycks mot smalbenet (mellan ben och muskel)</p><p>Detta är lite svårt att förklara men tror säkert ni kan hitta några hänvisningar ngn.stanns på internet.</p><p>Gick hos en sjukgymnast en gång i veckan och fick sån där utdragning samt en såkallad värmebahandling. Först drog hon ut muskeln så att muskeln slappnade av, därefter placerade hon någon form av kräm på smalbenen(fråga mig inte om vad) och sen drog hon en skitvarm stav upp och ned längst hinnan. Skulle tydligen vara en värme som gick in i själva benet och på så sätt smjukade upp inflammationen (typ hehe)</p><p>Detta hjälpte bra för mig, men oförsiktig som man var drog jag upp den hela tiden..</p><p>Du kan även pröva att växla varmt och kallt vatten på den (tex. i duschen) kan också hjälpa. Annars är zon ett alternativ.</p><p>Hoppas det löser sig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bondelin, post: 357799, member: 63538"] jag har också dessa såkallade "bubblorna" på smalbenet. Någonting som uppkommit efter att jag i 4 års tid från och till haft benhinneinflammation. Till mig sade läkarna att dessa bubblor berodde på ärrbildningar som bildats då inflammationen gått för långt. Det finns en mängd olika saker man kan göra mot dem men resultaten brukar vara ganska individuella. Vet inte om man helt kan få bort dem och tror ärligt talat inte det gör någon skillnad. Huvudsaken är ju att smärtan försvinner så att man kan leva som en vanlig människa, oavsett om man har några "bubblor" på benen=) Att dra ut eller stretcha dom brukar göra sjukt ont! men det känns skit bra efteråt (när smärtan lagt sig). Med att dra ut dem menas med att en annan person (lättast så) placerar fingrarna längst smalbenets insida(där bubblorna finns) och underifrån drar handen utåt medans fingrarna fortfarande trycks mot smalbenet (mellan ben och muskel) Detta är lite svårt att förklara men tror säkert ni kan hitta några hänvisningar ngn.stanns på internet. Gick hos en sjukgymnast en gång i veckan och fick sån där utdragning samt en såkallad värmebahandling. Först drog hon ut muskeln så att muskeln slappnade av, därefter placerade hon någon form av kräm på smalbenen(fråga mig inte om vad) och sen drog hon en skitvarm stav upp och ned längst hinnan. Skulle tydligen vara en värme som gick in i själva benet och på så sätt smjukade upp inflammationen (typ hehe) Detta hjälpte bra för mig, men oförsiktig som man var drog jag upp den hela tiden.. Du kan även pröva att växla varmt och kallt vatten på den (tex. i duschen) kan också hjälpa. Annars är zon ett alternativ. Hoppas det löser sig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
"bubblor på smalbenen"
Tillbaka
Topp