Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OliverAa" data-source="post: 1327394" data-attributes="member: 183881"><p>Jag tycker att det är värt 20 euro att lägga till attack 14 istället. </p><p></p><p>När det kommer till längden beror det lite på hur du är som åkare. 176 kommer vara kvickare men betydligt mer instabil är 184. Kom ihåg att all mountainskidor av denna sort har mycket rocker vilket gör att det inte är 176 respektive 184 cm skida i backen, utan betydligt mindre. </p><p></p><p>Med det sagt tror jag inte du kan välja superfel mellan 176 och 184, 184 kanske är ovan i början om man inte åkt tidigare på längre skidor. Jag hade spontant sagt 184, men jag tycker nästan alltid att folk har både för korta och för smala skidor. Längre och bredare flyter betydligt bättre men är svårare att få på kant och eller att svänga runt. Vänta in fler forumnissar kanske...</p><p></p><p>Måste slänga in att jag tycker Mindbender är skräp för erfarna åkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OliverAa, post: 1327394, member: 183881"] Jag tycker att det är värt 20 euro att lägga till attack 14 istället. När det kommer till längden beror det lite på hur du är som åkare. 176 kommer vara kvickare men betydligt mer instabil är 184. Kom ihåg att all mountainskidor av denna sort har mycket rocker vilket gör att det inte är 176 respektive 184 cm skida i backen, utan betydligt mindre. Med det sagt tror jag inte du kan välja superfel mellan 176 och 184, 184 kanske är ovan i början om man inte åkt tidigare på längre skidor. Jag hade spontant sagt 184, men jag tycker nästan alltid att folk har både för korta och för smala skidor. Längre och bredare flyter betydligt bättre men är svårare att få på kant och eller att svänga runt. Vänta in fler forumnissar kanske... Måste slänga in att jag tycker Mindbender är skräp för erfarna åkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Tillbaka
Topp