Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1327399" data-attributes="member: 144594"><p>Det där med bredden är nog mer en smaksak och inte ”så är det” bara. Det är ofta så mjukt eller uppkört även i pister att bredare skidor funkar bättre än smala. Man kan också välja att prioritera det ena (utveckla sin carving vs njuta i uppkört etc) istället för att kompromissa etc etc. Mycket individuellt och kan vara en anledning att prova runt innan ett köp.</p><p></p><p>Blaze och Peregrine är nog två olika serier förresten där jag uppfattar Peregrine som en ”bred pistskida” och Blaze mer typisk allmountain. Båda typisk premium som verkar uppskattas av rätt köpare.</p><p></p><p>Själv är jag ännu äldre än Jojje , i övrigt liknande bakgrund och har bara 110 i pjäxflex och åker mest på Peregrines föregångare Deacon 80 som iofs skulle passa Jojje väl, men nu blir det allt oftare allt bredare. För min del. I vinter kommer Nordica Unleashed 98 utvärderas - kanske blir det min förstaskida även för pist, eller kanske litet väl bred. Ska bli kul!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1327399, member: 144594"] Det där med bredden är nog mer en smaksak och inte ”så är det” bara. Det är ofta så mjukt eller uppkört även i pister att bredare skidor funkar bättre än smala. Man kan också välja att prioritera det ena (utveckla sin carving vs njuta i uppkört etc) istället för att kompromissa etc etc. Mycket individuellt och kan vara en anledning att prova runt innan ett köp. Blaze och Peregrine är nog två olika serier förresten där jag uppfattar Peregrine som en ”bred pistskida” och Blaze mer typisk allmountain. Båda typisk premium som verkar uppskattas av rätt köpare. Själv är jag ännu äldre än Jojje , i övrigt liknande bakgrund och har bara 110 i pjäxflex och åker mest på Peregrines föregångare Deacon 80 som iofs skulle passa Jojje väl, men nu blir det allt oftare allt bredare. För min del. I vinter kommer Nordica Unleashed 98 utvärderas - kanske blir det min förstaskida även för pist, eller kanske litet väl bred. Ska bli kul! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Tillbaka
Topp