Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1327519" data-attributes="member: 144594"><p>Det är en ganska stadig och inte så bred allmountain-skida med tydlig betoning på pist. Lättsvängd, stabil, trygg. Jag har teståkt och tyckte den funkade bra även i lägre farter, inte så krävande som jag befarade. 176 cm kanske verkar litet kort med tanke din längd och förmåga men för en 72 kg lätt åkare som "blivit försiktigare med åren och åker med mindre attack och fart" kan det vara helt rätt. Får se om någon annan tycker något annat.</p><p></p><p>Här bild från snön vid Selva när jag provhyrde sådana under en kul timme - kul att få rekommendera en skida som jag faktiskt <em>har </em>provat själv ! Ovanför skymtar mina Völkl Deacon 80 och frugans fina Völkl Kenja.</p><p></p><p>[ATTACH=full]42466[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1327519, member: 144594"] Det är en ganska stadig och inte så bred allmountain-skida med tydlig betoning på pist. Lättsvängd, stabil, trygg. Jag har teståkt och tyckte den funkade bra även i lägre farter, inte så krävande som jag befarade. 176 cm kanske verkar litet kort med tanke din längd och förmåga men för en 72 kg lätt åkare som "blivit försiktigare med åren och åker med mindre attack och fart" kan det vara helt rätt. Får se om någon annan tycker något annat. Här bild från snön vid Selva när jag provhyrde sådana under en kul timme - kul att få rekommendera en skida som jag faktiskt [I]har [/I]provat själv ! Ovanför skymtar mina Völkl Deacon 80 och frugans fina Völkl Kenja. [ATTACH type="full" alt="1765986899280.webp"]42466[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Tillbaka
Topp