Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1328311" data-attributes="member: 144594"><p><a href="https://www.freeride.se/forum/goto/post?id=1328301" target="_blank"><em>fredw sa:</em></a></p><p><em>Det beror på vem du frågar. För rätt person är QST92 en perfekt pistskida,</em><strong><em> och den är ju definitivt i första hand avsedd för åkning i pist.</em></strong></p><p></p><p></p><p></p><p>Kan och kan, så är det knappast längre och dessutom är det ju delvis en fråga om tycke och smak. Jag skulle då inte rekommendera just QST 92 till någon som<strong> i första hand </strong>åker annat än pist, eller hoppas på en sådan vecka. Skulle du? Skulle någon annan? </p><p>Men oavsett tycke och smak så beskrivs QST 92 av tillverkaren själv som <em>"en allroundskida med fokus på hårdare underlag"</em>. Jag tolkar det som att den är tillverkad med fokus på pist.</p><p></p><p>Om jag<strong> i första hand</strong> <em>inte </em>tänker åka pist så skulle jag definitivt välja en bredare skida. Men det är ju en smaksak, som sagt.</p><p></p><p></p><p></p><p>Naturligtvis, men många, kanske de flesta allmountain-skidor används ju av oss som åker mer i pist än utanför, och det gäller nog även QST 92.</p><p></p><p></p><p></p><p>Precis, den "<em>funkar <strong>också </strong>till offpiste om man vill det"</em>. Jag tror vi tänker nästan samma men uttrycker det olika. Någon skulle kanske kalla detta en skida för 50/50 % pist vs offpist, du kanske 30% pist /70% offpist eftersom du inte tänker att den i första hand är avsedd för åkning i pist. Jag skulle säga mer 70/30 %, dvs <strong>i första hand avsedd för pist</strong>. Och i praktiken tror jag att många som åker på den är ännu mer än 70% av tiden i pisten. Inte du?</p><p></p><p></p><p></p><p>Jag litar på dig och har bara testat dem kort själv och jag gillade dem också! Det var nära att jag skaffade ett par själv inför årets skidköp... men det blev ett par ännu bredare. Också för användning i pist, i första hand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1328311, member: 144594"] [URL='https://www.freeride.se/forum/goto/post?id=1328301'][I]fredw sa:[/I][/URL] [I]Det beror på vem du frågar. För rätt person är QST92 en perfekt pistskida,[/I][B][I] och den är ju definitivt i första hand avsedd för åkning i pist.[/I][/B] Kan och kan, så är det knappast längre och dessutom är det ju delvis en fråga om tycke och smak. Jag skulle då inte rekommendera just QST 92 till någon som[B] i första hand [/B]åker annat än pist, eller hoppas på en sådan vecka. Skulle du? Skulle någon annan? Men oavsett tycke och smak så beskrivs QST 92 av tillverkaren själv som [I]"en allroundskida med fokus på hårdare underlag"[/I]. Jag tolkar det som att den är tillverkad med fokus på pist. Om jag[B] i första hand[/B] [I]inte [/I]tänker åka pist så skulle jag definitivt välja en bredare skida. Men det är ju en smaksak, som sagt. Naturligtvis, men många, kanske de flesta allmountain-skidor används ju av oss som åker mer i pist än utanför, och det gäller nog även QST 92. Precis, den "[I]funkar [B]också [/B]till offpiste om man vill det"[/I]. Jag tror vi tänker nästan samma men uttrycker det olika. Någon skulle kanske kalla detta en skida för 50/50 % pist vs offpist, du kanske 30% pist /70% offpist eftersom du inte tänker att den i första hand är avsedd för åkning i pist. Jag skulle säga mer 70/30 %, dvs [B]i första hand avsedd för pist[/B]. Och i praktiken tror jag att många som åker på den är ännu mer än 70% av tiden i pisten. Inte du? Jag litar på dig och har bara testat dem kort själv och jag gillade dem också! Det var nära att jag skaffade ett par själv inför årets skidköp... men det blev ett par ännu bredare. Också för användning i pist, i första hand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Tillbaka
Topp