Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SafeSurfer" data-source="post: 1328642" data-attributes="member: 152879"><p>Kul att höra då jag beställde anomaly 88 till min son för ett fint pris på 299euro. Sökte en skida som främst ska funka att lära sig carva på och funka i isig pist. Om det finns snö är skogsåkning och hopp även viktigt så blir en smalare all mountain skida. Sonen kör på rätt bra både med hopp och carving. Var dock mycket osäker på längd då sonen är 165cm/55kg så vågade jag inte gå på för lång skida så det blev 164cm skida vilket känds ok i år men kan vara lite kort nästa år då han lär vara 170cm/60kg. Från reviews så lät det som att anomaly funkade ok i lite kortare längd trots tip/tail rocker. Men känslan är att 170cm nog varit ett smartare val men fanns ej till samma pris. Låter 164cm kort till åkare på 170-175cm 60-65kg för åkning främst i pist?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SafeSurfer, post: 1328642, member: 152879"] Kul att höra då jag beställde anomaly 88 till min son för ett fint pris på 299euro. Sökte en skida som främst ska funka att lära sig carva på och funka i isig pist. Om det finns snö är skogsåkning och hopp även viktigt så blir en smalare all mountain skida. Sonen kör på rätt bra både med hopp och carving. Var dock mycket osäker på längd då sonen är 165cm/55kg så vågade jag inte gå på för lång skida så det blev 164cm skida vilket känds ok i år men kan vara lite kort nästa år då han lär vara 170cm/60kg. Från reviews så lät det som att anomaly funkade ok i lite kortare längd trots tip/tail rocker. Men känslan är att 170cm nog varit ett smartare val men fanns ej till samma pris. Låter 164cm kort till åkare på 170-175cm 60-65kg för åkning främst i pist? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Budgetskidor för avdankad farbror?
Tillbaka
Topp