Bulgarien eller Iran? Budjet freeridemånad sökes!

Climbfish

Ny medlem
Tänka skippa jobbandet i alperna för att bara åka i vinter men har inga stålar så slutet av slutet av jan till feb plannerar jag o några kompisar att åka till iran eller bulgarien. Är det någon som spenderat lite ordentlig tid i Bansko (Bulg) eller Iran och kan tipsa lite om åkning, boende, resa (lågprisflyg bulgarien?) osv? inser att det blir vattenpipa och söliga liftar i iran samt bra liftar o mer party i bulgarien, men har inte koll på hur bra bergen är på resp plats. kommer toura en hel del å.
nån som ska ner?

tacksam för all information!

gurra

Det som e bra med Iran är att det finns många backar nära Tehran så det finns flera backar att välja mellan nära 14 miljonerstaden. Dessutom är det ganska höga berg på ca 4000 meter samt mycket puder och oftast lite folk i backarna. Dessutom kan man åka och titta på annat medan man är i Iran, kanske ta en sväng till Esfahan och åka i Zagrosbergen/Kuhrang eller ner till varmare breddgrader i Kish i persiska viken.

Jag var bara ett par dagar i Bansko när det var ganska dåligt med snö. Men kommer det snö så finns det mycket möjligheter till offpist. Pisterna var rejäla och välpistade så det går nog att ha kul om det e dåligt med snö brevid backen. Det fanns ingen park när jag var där 2004. Partylivet var hur ball som hellst alla var super trevliga på de små haken och på de större nattklubbarna var det ett himmla drag. billig bira. Halva priset på liftkort och du e bulgarisk medborgare.
Det bästa var nog att på hotellet där jag bodde så fanns det inga element utan all värme som kom var från golvvärmen. Så när du ville torka något så var det bara att slänga det på golvet, hur stabilt som helst..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp