Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
bumma i Canada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lina_snowsessa" data-source="post: 78242" data-attributes="member: 42278"><p>Hej!</p><p>Jag & min kille har planer på en nordamerikaresa.</p><p></p><p>Planen är att tillbringa hösten i USA och sedan bumma i Kanada, helst utan att jobba..</p><p>Jag skulle bli jätteglad för lite tips!</p><p></p><p>Ort?</p><p>Vilken/vilka orter är bra? Vi är ju lite "äldre" eh.. å inte så roade av partyparty, utan snarare av mysig by och grym brädåkning</p><p></p><p>När?</p><p>När är bästa tiden att vara där? Kan man komma i mitten av december och ändå hitta juste boende?</p><p></p><p>Kostnad?</p><p>Hur mycket pengar spenderar man mellan tummen å pekfingret per månad? Jag har lite dålig koll på hur dyrt/billigt Canada är.</p><p></p><p></p><p>OM man ska jobba..</p><p>Hur fixar man lättast arbetstillstånd? Måste man ha jobb först, eller går det att lösa på annat sätt?</p><p></p><p>Har ni andra tips är dessa självklart oxå välkomna!</p><p></p><p>/Lina</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lina_snowsessa, post: 78242, member: 42278"] Hej! Jag & min kille har planer på en nordamerikaresa. Planen är att tillbringa hösten i USA och sedan bumma i Kanada, helst utan att jobba.. Jag skulle bli jätteglad för lite tips! Ort? Vilken/vilka orter är bra? Vi är ju lite "äldre" eh.. å inte så roade av partyparty, utan snarare av mysig by och grym brädåkning När? När är bästa tiden att vara där? Kan man komma i mitten av december och ändå hitta juste boende? Kostnad? Hur mycket pengar spenderar man mellan tummen å pekfingret per månad? Jag har lite dålig koll på hur dyrt/billigt Canada är. OM man ska jobba.. Hur fixar man lättast arbetstillstånd? Måste man ha jobb först, eller går det att lösa på annat sätt? Har ni andra tips är dessa självklart oxå välkomna! /Lina [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
bumma i Canada?
Tillbaka
Topp