Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Baron ES 164cm, för bred?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 243164" data-attributes="member: 28391"><p>Jag tror att butiksbiträdet överdrev lite, eller så hade han inte så stor koll. Storlek 43 och en midja på 26,1 kommer inte att vara några som helst problem om du är en duktig åkare. Jag menar inte att det är den perfekta bredden men den är helt klart acceptabel för din skostorlek. Den kanske kommer att kännas lite seg i kantväxlingen i början, men du kommer att vänja dig snabbt och kommer inte att tänka på det efter några åk.</p><p></p><p>Mina två bröder har båda 43 i skor och de kör båda på brädor med 26.4 i midjebredd. De är rutinerade åkare som åkt snowboard i 20 år och de gillar offpist, höga farter och lite ordentlig carving ibland och då är det helt klart motiverat med lite bredare bräda än vanligt eftersom man slipper oroa sig för toe/heeldrag och man får bättre flyt i puder. Det är bara att ta i lite mer i svängarna för att kompensera eventuell seghet. </p><p></p><p>Behåll du din Baron ES och oroa dig inte över bredden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 243164, member: 28391"] Jag tror att butiksbiträdet överdrev lite, eller så hade han inte så stor koll. Storlek 43 och en midja på 26,1 kommer inte att vara några som helst problem om du är en duktig åkare. Jag menar inte att det är den perfekta bredden men den är helt klart acceptabel för din skostorlek. Den kanske kommer att kännas lite seg i kantväxlingen i början, men du kommer att vänja dig snabbt och kommer inte att tänka på det efter några åk. Mina två bröder har båda 43 i skor och de kör båda på brädor med 26.4 i midjebredd. De är rutinerade åkare som åkt snowboard i 20 år och de gillar offpist, höga farter och lite ordentlig carving ibland och då är det helt klart motiverat med lite bredare bräda än vanligt eftersom man slipper oroa sig för toe/heeldrag och man får bättre flyt i puder. Det är bara att ta i lite mer i svängarna för att kompensera eventuell seghet. Behåll du din Baron ES och oroa dig inte över bredden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Burton Baron ES 164cm, för bred?
Tillbaka
Topp