Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
burton bindningar!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 797231" data-attributes="member: 28391"><p>Eftersom du verkar vara rätt mycket nybörjare på det här med bindningar så ska jag förklara ordentligt. Du får ursäkta om jag tar det på allt för enkel nivå.</p><p></p><p>Dina Burtonbindningar sitter fast i brädan med hjälp av två runda plattor (discar) med hål i. I dessa hål sätter man skruvar som man sedan skruvar fast i brädans skruvhål (inserts). Burton har ett 3-hålsmönster i sina brädor som de är ensamma om. Alla andra brädor på marknaden använder ett 4-hålsmönster. Burton vill såklart att alla ska kunna använda deras bindningar på även andra brädor och därför finns det ett par olika lösningar för att fixa detta. Till de lite billigare Burtonbindningarna får man plattor (discar) med ett hålmönster som passar både 3-hålsmönstret och 4-hålsmönstret. Till dyrare bindningar (tror jag) följer det med två olika par med discar, en för Burtons hålmönster och ett par för 4-hålsmönster.</p><p></p><p>Du behöver alltså ett par discar som passar till 4-hålsmönstret för att kunna sätta dina Burtonbindningar på en Nitro. Om du av någon anledning inte har discar som passar så borde du kunna gå till en affär som säljer Burton så kan de säkert ge dig ett par discar som fungerar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 797231, member: 28391"] Eftersom du verkar vara rätt mycket nybörjare på det här med bindningar så ska jag förklara ordentligt. Du får ursäkta om jag tar det på allt för enkel nivå. Dina Burtonbindningar sitter fast i brädan med hjälp av två runda plattor (discar) med hål i. I dessa hål sätter man skruvar som man sedan skruvar fast i brädans skruvhål (inserts). Burton har ett 3-hålsmönster i sina brädor som de är ensamma om. Alla andra brädor på marknaden använder ett 4-hålsmönster. Burton vill såklart att alla ska kunna använda deras bindningar på även andra brädor och därför finns det ett par olika lösningar för att fixa detta. Till de lite billigare Burtonbindningarna får man plattor (discar) med ett hålmönster som passar både 3-hålsmönstret och 4-hålsmönstret. Till dyrare bindningar (tror jag) följer det med två olika par med discar, en för Burtons hålmönster och ett par för 4-hålsmönster. Du behöver alltså ett par discar som passar till 4-hålsmönstret för att kunna sätta dina Burtonbindningar på en Nitro. Om du av någon anledning inte har discar som passar så borde du kunna gå till en affär som säljer Burton så kan de säkert ge dig ett par discar som fungerar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
burton bindningar!?
Tillbaka
Topp